ورنوس خبر داد: تشکیل تیم ملی بانوان تا پایان سال

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا گفت: طبق دستور سرپرست فدراسیون تا پایان سال تیم ملی بانوان تشکیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، شهرناز ورنوس نایب رئیس بانوان در مورد مهمترین برنامه ها و مسابقات این کمیته گفت: رقابت های مسافت کوتاه ١٨و١٩ شهریورماه در رده سنی زیر ١۴ سال در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود. همچنین مسابقات قهرمانی کشور رده سنی ١۵سال به بالا نیز در آبان ماه برگزار خواهد شد. تاریخ رقابت های لیگ شنا نیز مشخص شده است است که البته با حمایت اسپانسر این رقابت ها را برگزار خواهیم کرد.

ورنوس با اشاره به تشکیل تیم ملی بانوان ادامه داد: طبق صحبت های محسن رضوانی سرپرست فدراسیون بانوان شناگر تا پایان سال با تشکیل تیم ملی در یک مسابقه شرکت خواهند کرد که طبق آن مقرر شد از یک تیم خارجی برای مسابقات در داخل کشور دعوت شود. باید به این نکته اشاره کنم که معیار انتخاب شناگران برای عضویت در تیم ملی، رقابت های قهرمانی کشور و مسابقه انتخابی تیم ملی خواهد بود.

وی برگزاری اولین دوره مسابقات واترپلو در رده سنی زیر ١۶ سال را یکی از نکات مثبت برای بانوان واترپلویست اعلام کرد و افزود: در سال های گذشته مسابقات واترپلو در رده سنی بزرگسالان برگزار می شد که تصمیم گرفتیم برای تشویق بانوان به این رشته و همچنین علاقه مندان به واترپلو برای نخستین بار این رقابت ها را شهریور ماه در رده ی سنی زیر ١۶ سال به صورت جشنواره در سراسر کشور برگزار کنیم.

نایب رئیس بانوان، هیات استان های فارس و خراسان رضوی را از هیات های فعال کشور اعلام کرد و تصریح کرد: هیات شنای استان های فارس و خراسان رضوی برای بانوان شناگران در طول سال برنامه تمرینی منظمی دارند و طبق آن به شناگران تمرین می دهند و آن ها را برای رقابت ها آماده می کنند این اقدام هیات های شنا قابل ستایش است که به ورزش بانوان در استان خود اهمیت می دهند در صورتی که در استان های دیگر شناگران مستعد در باشگاه های خصوصی و با هزینه های شخصی تمرین می کنند البته همانطور که مشاهده می شود بخش اعظم رکود شکنی ها توسط شناگران استان های فارس و خراسان رضوی انجام می شود.

ورنوس کمبود امکانات سخت افزاری را بزرگترین مشکل برای بانوان شناگر و هیات های استان ها دانست و گفت: اگر استخر در اختیار شناگران چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان نباشد حتی اگر برنامه ریزی بلند مدت هم داشته باشیم هیچ گونه تغیر و تحولی صورت نخواهد گرفت. البته در کشور استخر های زیادی وجود دارد که مدیریت آن به بخش های خصوصی واگذار شده است و عملاً از آن ها در بخش قهرمانی استفاده ای نمی شود و امیدوارم که این مشکل بزرگ با تدبیر مسئولین ورزش کشور در کوتاه ترین زمان حل شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب