ورنوس: پایان خاموشی ۱۲ ساله در شنا بانوان

شهرناز ورنوس گفت: بعد از 12 سال وقفه می‌خواهیم، یک دوره مسابقات بین المللی شنا ویژه بانوان در تهران برگزار کنیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، نایب رییس بانوان فدراسیون  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود:  آخرین دوره رقابت‌های شنا بانوان کشورهای اسلامی در سال ۱۳۸۴، برگزار شد در این مدت ۲ سال مسئولان مربوطه رایزنی‌های مختلفی را برای برگزاری مجدد رقابتهای بین المللی انجام دادند اما هیچ یک این اقدامات به مرحله اجرا درنیامد.
شهرناز ورنوس در ادامه یادآور شد: خوشبختانه توانستیم با رایزنی‌های مختلف بعد از ۱۲ سال به طور عملی کلید برگزاری مسابقات بین المللی را بزنیم و تا به حال یک دوره اردوی تدارکاتی و آماده سازی را با حضور شناگران منتخب در جزیره کیش برگزار کنیم.
وی گفت: اکثر کشورهای همسایه ایران حتی آن‌هایی که درگیر جنگ هستند مثل افغانستان و سوریه برای حضور در مسابقات جام دوستانه اعلام آمادگی کرده‌اند، علاوه بر این موضوع حضور شناگران کشورهایی چون قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و… می‌تواند نقش قابل توجهی در بالا رفتن سطح کیفی این پیکارها داشته باشد.
نایب رییس بانوان فدراسیون شنا در پاسخ به این سوال که آیا وقفه ۱۲ ساله در حضور بانوان شناگر در رقابت‌های بین المللی باعث افت فنی آن‌ها شده است؟ اظهارداشت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیافتاده است چرا که ما از رکوردهای دیگر شناگران مطلع بودیم و مدعیان ایرانی هم توان خود را برای بهبود رکوردهای خود به کار می‌گرفتند و هم اکنون وضعیت آن‌ها در شرایط خوبی قرار دارد.
شهرناز ورنوس در خصوص نحوه انتخاب شناگران برتر گفت: یک دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را اردیبهشت برگزار کردیم و طی آن‌ها ۱۲ نفر از کسانی را که در ماده‌های مختلف رکورد خوبی را به ثبت رسانده بودند را انتخاب کردیم و به نخستین مرحله اردوی تدارکاتی دعوت شدند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که، تاریخ دقیق اردوهای تدارکاتی مشخص شود آن‌ها در اردوهای تمرینی حضور دارند اما پس از آن تعدادی از دعوت شدگان ریزش خواهند داشت. حضور در مسابقات بین المللی انگیزه شناگران را تا حد قابل توجهی بالا برده است.
نایب رییس بانوان فدراسیون شنا در ادامه یادآور شد: عدم برگزاری رقابت‌های بین المللی در شنا باعث شده تا بانوان فعال در این رشته، بعد از مدتی بی انگیزه شوند و فعالیت خود در ورزش حرفه ای را در رشته های دیگر مثل قایقرانی و…. ادامه دهند، البته که هرجا که یک ورزشکار برای ایران افتخارآفرینی کند برای ورزش کشورمان یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود، در مجموع می‌خواهیم با برگزاری رقابت‌های بین المللی تعداد فعالان این رشته را افزایش دهیم و از آن‌ها در سطوح حرفه@ای استفاده کنیم.
ورنوس در خاتمه اظهارکرد: رقابت‌های شنا بانوان جام دوستانه اواخر شهریور، اوایل مهر امسال برگزار می‌شود، هنوز تاریخ دقیق این پیکارها مشخص نیست و منتظر دیگر کشورها هستیم.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب