ولادت باسعادت امام هادی (ع) مبارک باد

ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام علی بن محمد النقی الهادی ( علیه السلام ) بر همه شیعیان جهان مبارک باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امام علی بن محمد(ع)، معروف به هادی و نقی، دهمین امام شیعیان در نیمه ذی الحجه سال ۲۱۲ق نزدیک شهر مدینه در روستای صریابه جهان گشود. پدر بزرگوارشان امام جواد (ع) نام ایشان را علی نهاد.

پیش از آنکه امام هادی(ع) به امامت برسد، پدرش، امام جواد(ع) در فرصت های مناسب به امامت و جانشینی او تصریح کرده بود. امام هادی علیه السلام از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند؛ به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست، متوکل برای کنترل بیشتر امام علیه السلام تصمیم گرفت ایشان علیه السلام را از مدینه به سامرا منتقل کند.

یکی از کارهای مهم امام هادی(ع) که امامان اهمیت بسیاری به آن می دادند، حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع و جلوگیری از ترویج اندیشه های مخالفان بود. این کار به تربیت شاگردان برجسته و تشکیل حوزه علمیه و تدریس فقه و عقاید اصول اسلامی نیاز داشت که در عصر امام باقر و امام صادق(ع) این زمینه به طور گسترده فراهم شد و سپس امامان دیگر حتی در شرایط بسیار سخت آن را تبیین و دنبال کردند.

در طول مدت حضور امام علیه السلام در سامرا هر روز بر عظمت و محبوبیت آن حضرت افزوده می گشت و همه ناخواسته در برابر امام علیه السلام متواضع و خاشع بودند و سخت محترمش می داشتند. البته نفوذ امام منحصر به شیعیان نبود و شامل درباریان عباسی هم می شد. حتی اهل کتاب هم به امام علیه السلام احترام می گذاشتند.

فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو ولادت با سعادت  دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام علی بن محمد النقی الهادی ( علیه السلام ) امام پاکی‌ها  را به تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب