“وویت” آلمانی سرمربی تیم ملی شنا شد/ تدوین ساختار جدید تشکیلات تیم های ملی

در نشست کمیته فنی شنا ضمن تصویب ساختار جدید تشکیلاتی تیم های ملی شنا، “یورگ وویت” آلمانی به سمت سرمربی تیم ملی شنای ایران انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، فرشاد کرمی دبیر کمیته فنی شنا ضمن اعلام این خبر افزود: پس از چند ماه کار کارشناسی و با تصویب کمیته فنی و تائید سرپرست و دبیر فدراسیون شنا، ساختار جدید تیم ملی شنا تصویب شد که بر این اساس در راس تیم ملی شنا مسئولیت فنی بر عهده یورگ وویت به عنوان سرمربی خواهد بود. علاوه بر این در ساختار جدید برای تیم ملی، مدیر فنی تعریف شده که وی الزاما ” می بایست جزو کارشناسان و مربیان خبره شنا باشد تا ضمن نظارت بر امور تیم ملی آخرین وضعیت ملی پوشان را به کمیته فنی و فدراسیون گزارش دهد.
ملی پوش اسبق شنای ایران ضمن تشریح ساختار جدید تیم ملی با اشاره به اینکه از این پس انتخاب مربیان تیم ملی بر اساس عملکرد و میزان پیشرفت فنی شناگران خواهد بود، افزود: بر اساس ساختار جدید، مربیان تیم ملی شنا به مدت یکسال انتخاب می شوند و اینکه شناگران زیر نظر کدام مربی تمرین کنند کاملا آزادانه و مطابق خواست ورزشکار خواهد بود.
کرمی در ادامه اظهار داشت: ساختار جدید تیم ملی بر اساس روشها و شیوه های نوین شنا در جهان و مطابق با علم روز این رشته طراحی شده و اصولا تیم ملی از نفراتی تشکیل می شود که بتوانند در مسابقات انتخابی حد نصاب های مورد نظر را کسب کنند. اما در مورد نحوه انتخاب مربیان تیم ملی شرایطی پیش بینی شده که مربیان برای احراز سمت ملی بایستی این شرایط را احراز کنند.
وی ضمن برشمردن موارد و شرایط احراز مسئولیت فنی در تیم ملی شنا تصریح کرد: معرفی حداقل ۴ شناگر به اردوی تیم ملی بزرگسالان، رکوردشکنی شناگران هر مربی در رده سنی بالای ١۵ سال، کسب حداقل ٧٢۵ امتیاز “فینا پوینت” از سوی شناگران در مواد مسابقاتی، تمرین دادن حداقل ١۵۰ روز شناگران، حضور در کلاسهای بازآموزی فدراسیون، داشتن مدارک بین المللی و داشتن اقامت دائم کشور از جمله این شروط است.
دبیر کمیته فنی شنا در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی مسابقات قهرمانی کشور طبق ساختار جدید حکم رقابتهای انتخابی تیم ملی را خواهد داشت و طبق برنامه ریزی صورت گرفته مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی شنا در چارچوب رقابتهای قهرمانی کشور (بالای ١۵ سال و عموم ) در تاریخ ١۵ شهریور برگزار می شود و پس از آن نیز در تاریخ ١۵ مهر ماه مرحله دوم مسابقات انتخابی تیم ملی جهت کسب مجوز ورود به مسابقات قهرمانی شنای آسیا ( امارات ) برگزار خواهد شد.
کرمی یادآور شد: در رقابتهای انتخابی هر شناگری که موفق به کسب رکوردهای ورودی مسابقات شنای قهرمانی آسیا شود به این مسابقات اعزام خواهد شد و در این باره هیچگونه محدودیتی از نظر اعزام تعداد نفرات و شناگران وجود ندارد.

جدول رکوردهای ورودی مسابقات قهرمانی شنای آسیا
مواد رقابتی رکورد ورودی
۵۰ متر آزاد ٢٣:٢۵
١۰۰ متر آزاد ۵١:٩٨
٢۰۰ متر آزاد ۰١:۵٣:٩٩
۴۰۰ متر آزاد ۰۴:۰۴:۴١
١۵۰۰ متر آزاد ١۶:١١:٢٨
۵۰ متر پروانه ٢۴:٩٨
١۰۰ متر پروانه ۵۵:٩۰
٢۰۰ متر پروانه ۰٢:۰٣:٨۴
۵۰ متر کرال پشت ٢۶:٩٨
١۰۰ متر کرال پشت ۵٨:٩۰
٢۰۰ متر کرال پشت ۰٢:۰٨:۰۰
۵۰ متر قورباغه ٢٩:۰۰
١۰۰ متر قورباغه ۰١:۰۴:٩۰
٢۰۰ متر قورباغه ۰٢:٢١:۴٨
٢۰۰ متر مختلط انفرادی ۰٢:۰۶:٧١
۴۰۰ متر مختلط انفرادی ۰۴:٣٣:٨٩

image_printپرینت مطلب