پایان گام هفتم کاپ جهانی شنا و پیشتازی لکلائوس

مرحله دوم از سه مرحله ی پایانی رقابت های کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ با پیشتازی “لکلائوس” و “هوسوزو” در دو بخش آقایان و بانوان پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گام هفتم کاپ جهانی شنا در تاریخ ۹ و ۱۰ نوامبر (۱۸ و ۱۹ آبان) در شهر توکیو محل رکورد شکنی های متعدد بود. در این دو روز چهار رکورد جهانی و سه رکورد کاپ جهانی به ثبت رسید.
در روز نخست “دنیل گیورتا” شناگر مجارستانی در ماده ی ۲۰۰ متر قورباغه مردان با زمان دو دقیقه و یک ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه نشان طلا را از آن خود کرد. وی در این ماده با ثبت این زمان رکورد پیشین خود و جهان را هفت صدم ثانیه بهبود بخشید. “آلیشا کاتس” استرالیایی نیز در ماده ی ۱۰۰متر پروانه ی بانوان با زمان ۵۵ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.
استرالیا همچنان به درخشش خود در ماده ی ۵۰*۴متر مختلط تیمی ادامه داد و پس از رکوردشکنی در سنگاپور بار دیگر رکورد خود و جهان را بهبود بخشید و زمان یک دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه را به عنوان رکورد جهانی این ماده ثبت کرد. علاوه بر این رکورد شکنی ها در روز نخست، پیشتازان رده بندی کلی “لکلائوس” و “هوسوزو” نیز عملکرد مناسبی داشتند.
“چد لکلائوس” در روز نخست رقابت ها در توکیو با کسب سه مدال طلا جایگاه خود را مستحکم تر کرد و “هوسوزو” نیز با ثبت زمان دو دقیقه و چهار ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه در ۲۰۰متر مختلط بانوان بهترین عملکرد این مرحله را از آن خود کرد.
روز دوم با رکورد شکنی “یولیا افیمووا” آغاز شد. وی با ثبت زمان ۲۸ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه در ۵۰متر قورباغه بانوان رکورد پیشین “هاردلی” امریکایی را که از سال ۲۰۰۹ پابرجا مانده بود ۹صدم ثانیه بهبود بخشید.
در این روز تیم استرالیا در ماده ی ۵۰*۴ متر مختلط آزاد تیمی دو بار رکورد جهان را بهبود بخشید و در نهایت رکورد جهانی این ماده را با زمان یک دقیقه ۲۹ ثانیه ۶۱ صدم ثانیه را به ثبت رساند.
مرحله ی هشتم و نهایی رقابت های این فصل کاپ جهانی در بجینگ چین طی دو روز ۱۳ و ۱۴ نوامبر (۲۲ و ۲۳ آبان) برگزار می شود.

*نفرات برتر مردان کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ پس از پایان مرحله ی هفتم:
۱. “چد لکلائوس” از افریقای جنوبی ۵۱۱ امتیاز
۲. “ولادیمیر موزورف” از روسیه ۳۴۵ امتیاز
۳. “رابرت هورلی” از استرالیا ۲۵۲ امتیاز

*نفرات برتر بانوان کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ پس از پایان مرحله ی هفتم:
۱. “کاتاینکا هوسوزو” از مجارستان ۷۵۹ امتیاز
۲. “آلیا آتکینسون” از جامائیکا ۲۵۵ امتیاز
۳. “مریا بلمونه” ار اسپانیا ۲۳۸ امتیاز

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.