پخش زنده رقابت‌های شنا، ضامن موفقیت های بین المللی

پخش زنده رقابت‌های لیگ برتر شنای کشور در شبکه‌های ورزشی قطعا تاثیرات بسیار مهم و سرنوشت سازی را در اعتلای همه جانبه این ورزش و موفقیت‌های آتی آن می‌تواند داشته باشد.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رشته شنا از جمله رشته‌های ورزشی است که به دلیل شیوع کرونا در سطح کشور، آسیب‌های بسیار زیادی را متحمل شد و بسته شدن استخرها موجب شد تا اصلی ترین و تاثیر گذارترین سخت افزار رشته شنا، از دسترس شناگران خارج شده و موانعی جدی در مسیر رشد کمی و کیفی این رشته ورزشی ایجاد شود.

اما علیرغم تمامی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها، نمایندگان شنای کشور موفق شدند در طی پروسه زمانی شش ماهه اخیر، موفقیت‌های بسیاری را در سطح  ملی بدست آورند که از جمله این موفقیت‌ها حضور شناگران ملی پوش ایرانی در مسابقات شنای مسافت کوتاه جهانی در شهر ابوظبی بود که منجر به شکسته شدن تعدادی از رکوردهای ملی شنای کشور شد. نزدیک بودن رکوردهای کسب شده توسط نمایندگان شنای ایران در مسابقات ابوظبی به رکوردهای نمایندگان شنا سایر کشورهای قاره پهناور آسیا دراین رقابت‌ها، به گونه‌ای بود که این امیدواری را در بین جامعه ورزش کشور ایجاد شد که این شناگران با تلاش مستمر و پیگیرانه بتوانند در بازی‌های آسیایی سال آتی بر روی سکو رفته و پس از وقفه ای بسیار طولانی موفق شوند برای کاروان ورزشی ایران در این رقابتها، مدال آوری کنند.

در این بین برگزاری لیگ برتر شنای کشور یکی از مهم ترین رویداد های داخلی است که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در موفقیت‌های بین المللی شناگران داشته باشد، این مسابقات با حضور ۹ تیم از سراسر کشور با کیفیتی بسیار بالا در استخر آزادی آغاز شده، به گونه‌ای که در طی اولین مرحله برگزاری آن رکوردهایی در شنای کشور بهبود یافته و به ثبت رسیده است.

اما در این شرایط حساس ورزشی، خلا عدم پخش زنده مسابقات شنا از سوی صدا و سیما، بشدت احساس شده و آسیب‌ها مهمی را متوجه ورزش شنا کشور کرده است.

بدیهی است پخش زنده رقابت‌های لیگ برتر شنای کشور در شبکه‌های ورزشی قطعا تاثیرات بسیار مهم و سرنوشت سازی را در اعتلای همه جانبه این ورزش و موفقیت‌های آتی آن می‌تواند داشته باشد که در ادامه این مطلب به بخشی از این تاثیرات اشاره می‌شود.

در ابتدا باید بر این نکته تاکید کرد تمامی چهره‌ای مستعد، ملی پوش و آینده‌دار شنای کشور در لیگ برتر حضور داشته و پخش زنده این رقابت ها، عاملی مهم می‌شود تا انگیزه کافی در این شناگران ایجاد شده، آنها با تلاش  مضاعف و دو چندان رقابتهای خود را برگزار کرده و به این ترتیب روند موفقیت‌های شنای کشور را در رویداد های بین المللی پیش رو تسریع بخشند.

از سوی دیگر  رشته ورزشی شنا از جمله رشته‌هایی است که در صورت داشتن پشتوانه کامل مالی، مسئولان این رشته می‌توانند زمینه ساز حضور بیشتر و کیفی‌تر شناگران در اردوها و دیدارهای تدارکاتی خارجی و داخلی را فراهم کنند و  در این راستا پخش زنده رقابت‌های شنای لیگ برتر از صدا و سیما، موجب خواهد شد تا اسپانسرهای فعال در زمینه ورزش ترغیب شده و با عقد قرارداد با فدراسیون شنا؛ این فدراسیون را مورد حمایت‌های برنامه ای و مالی قرار دهند.

همچنین باید به این مورد توجه خاص کرد که با توجه به تعطیلی دو ساله رقابت‌های شنا به دلیل شیوع کرونا، انگیزه خانواده‌های ایرانی برای حضور و فعالیت فرزندان نو نهال و نوجوان آنها در رشته ورزشی شنا بسیار کمرنگ شده و پخش زنده و مستقیم رقابت‌های لیگ سراسری شنا این نقیصه کنونی را  هم برطرف میکند. به این ترتیب خانواده ها و حتی خود نونهالان تشویق شده و این انگیزه را در سطح کشور پیدا می‌کنند که در رشته ورزشی شنا فعال شده و جنبه استعدادیابی این رشته مهم ورزشی مجدا احیا و تقویت شود و در ادامه هیات‌های شنای استان‌های سراسر کشور بتوانند نیروهای لازم را برای تربیت در مدارس سراسری شنا یافته، تربیت کرده و شاهد حضور نیروهای جوان و چهره های مستعد جدیدی در  ورزش شنای کشور باشیم و بالاخره اینکه قرار گرفتن تبلیغات محیطی در اطراف استخرها در زمان پخش زنده این رقابت‌ها، این امتیاز را خواهد داشت تا فدراسیون شنا همانند سایر فدراسیون‌های ورزشی به منابع مالی جدیدی دست پیدا کرده و به آن ترتیب بخش‌های بیشتر و عمده تری از برنامه‌ای آتی خود را به اجرا برساند.

در خاتمه امیدواریم که مسئولین شبکه‌های ورزشی صدا و سیما، با توجه به مطالب فوق، ورزش مادر بودن رشته شنا و همچنین تعدد توزیع مدال در این رشته ورزشی در بازیهای آسیایی، جهانی و المپیک، شرایط  لازم را برای پخش رقابت‌های لیگ برتر شنا  از صدا و سیما فراهم کرده و دست اندرکاران فدراسیون شنا را در تحقق بخشیدن به برنامه های خود بیشتر کمک و یاری رسانند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب