پرویز گلریز: سازماند دهی استخرها به نفع ورزش جامعه است

رئیس هیئت شنای استان گیلان گفت: سازمان دهی استخرها توسط هیئت شنا برای ورزش و حرکت به سمت قهرمان پروری موثر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پرویز گلریز رئیس هیئت شنای استان گیلان درباره نظارت هیئت شنای استان ها بر استخرها اظهار کرد: در ابتدا از حمایت های خیلی خوب فدراسیون شنا سپاسگزارم. در حال حاضر سه استخر فعال داریم و در کل استان هشت استخر در حال فعالیت هستند. با توجه به عملکرد محدود اداره تربیت بدنی استان ها عملا نظارت چندانی بر استخرها نداریم و استخرها زیر نظر هیئت شنا نیستند. بلکه در اختیار ادارات شهرستان ها هستند. استخرهای زیر نظر هیئت شنا بییشتر در جهت استعدادیابی و آموزش فعالیت می کنند.
ریئس هیئت شنای استان گیلان درباره موانع جلوگیری از نظارت هیئت شنای استان ها بر استخرها گفت: باید بحث موانع را به صورت کلی ارزشیابی کرد. استخرها برای آموزش و استعدادیابی ساخته شده اند. پنچ شهرستان در استان گیلان دارای استخر تربیت بدنی هستند که فقط استخر دو شهرستان انزلی و لاهیجان فعال است و استخرهای بقیه شهرستان ها مثلا شهرستان فومن استخر آن حالت تخریبی دارد. استخر رشت هم از یک سال پیش تا الان تعطیل است. استان گیلان در بخش استخرها از فقیرترین استان ها است. اگر اداره ورزش و جوانان استان ها این استخرها را در اختیار هیئت شنا قرار دهد بدون تردید با پتانسیل هایی که در استان ها به خصوص در استان گیلان وجود دارد، به طور حتم نتایج مطلوبی خواهد داشت. استخرها در حال حاضر کمتر از دو ساعت را چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان به آموزش اختصاص می دهند که با این شرایط اصلا نتیجه ای در زمینه قهرمان پروری حاصل نخواهد شد. این مشکل هم با بخش نامه حل نمی شود. پیشنهاد من این است که فدراسیون با مدیران ورزش و جوانان استان ها جلسه هماهنگی ترتیب دهد.
پرویز گلریز در ادامه بیان کرد: در یک مقطعی بهترین شناگران تیم ملی از گیلان بودند ولی متاسفانه امروزه در گیلان در زمینه شنا خیلی ضعیف هستیم که به خاطر کمبود امکانات ورزشی است. هر چه زمان می گذرد بیشتر ضرر می بینیم. عمده استخرهای ساخته شده توسط بخش خصوصی خیلی کوچک هستند و جوابگو نیستند.
وی درباره پیامدهای موانع جلوگیری از تایید صلاحیت مدیران استخرها توسط هیئت شنا عنوان کرد: در بخش شنا بهترین مربیان و اساتید شنا را داریم. در حوزه آموزش در کشور جزو استان های تراز اول هستیم. دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان از اساتید خیلی قوی برخوردار است به ویژه اینکه مدیریت استخرها بسیار پیچیده نیست. زمینه ها برای پیشرفت فراهم است اما وزارت ورزش و جوانان استان ها برای آنکه بخشی از درآمدهای خود را تامین کنند، استخرها را با رقم بالایی اجاره می دهند و استخرداران برای آنکه هزینه ها و اجاره بها را بپردازند به جای اینکه بیشتر به آموزش توجه کنند، استخر را در اختیار عموم قرار می دهند چون به فکر درآمد خودشان هم هستند. همچنین استخرهای بخش خصوصی هم استانداردهای لازم را ندارند.

رئیس هیئت شنای استان گیلان تاکید کرد: با تعطیلی استخرها در یکی دو سال اخیر به خصوص در رشت که این شهرستان و انزلی و لاهیجان در حوزه واترپلو خیلی فعال هستند، دچار مشکل اساسی شدیم. همکاری استخرداران و بخش خصوصی با هیئت شنای استان بسیار ضعیف است چون استخرهای بخش خصوصی طول و عرض کمتری دارند و برای انجام مسابقات مناسب نیستند.
گلریز درباره طرح توسعه شنای کشور بیان کرد: این طرح که چند سال قبل قرار بود در کل کشور به اجرا درآید، طرح خیلی خوبی بود چون با این کار با دوره ای کردن مسابقات در داخل استان می توان از میان شرکت کنندگان در زمینه آموزش و استعدادیابی بهترین افراد را انتخاب کرد که برای شنای کشور خیلی موثر و مفید بود و کمک بسیاری به شنای کشور می شد. سازمان دهی استخرها به نفع ورزش جامعه است. علی رغم همه محدودیت ها شناگران نوجوانی در استان داریم که در آینده برای تیم ملی مفید خواهند بود.
وی درباره پیشنهاد برای جهت دهی مدیران استخرها و بخش خصوصی به سمت قهرمان پروری گفت: با سازمان دهی استخرها و حمایت های فدراسیون برای واگذاری استخرها به هیئت شنا مسلما می توانیم به سمت قهرمان پروری گام برداریم و برنامه ها و اهداف فدراسیون و ادارات کل ورزش و جوانان برای رشد ورزش جامعه تحقق یابد.
او درپایان گفت: خواهشم این است که به شنای استان ها به خصوص گیلان توجه شود و با سازمان دهی استخرها با هیئت های شنا و متولیان شنا در استان ها جلساتی برگزار شود. از تمام کسانی که در فدراسیون زحمت می کشند سپاسگزارم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.