پیام تبریک فدراسیون شنا به مناسب روز جهانی ورزشی نویسان

دوم جولای که در تقویم جهاني به عنوان "روزجهانی ورزشی نویسان" نامگذاری شده است بر تمامی نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی مبارک و گرامی باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دوم جولای در تقویم جهانی به عنوان “روزجهانی ورزشی نویسان” نامگذاری شده است. این روز  اولین بار در بازی های المپیک ۱۹۲۴ پاریس  به مناسبت تأسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان (AIPS) و برای تجلیل از خدمات ارزشمند اهالی رسانه و خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان ورزشی و تلاش آنان در مسیر پیشبرد ورزش در جهان نامگذاری شد.

این روز برای ارتقاء هر چه بیشتر روزنامه نگاران ورزشی در کار حرفه ای شان، استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای صلح جهانی، عدالت و بی طرفی در دنیا یاد شده است. روزنامه نگاران ورزشی نه تنها میتوانند ارزش های والای انسانی را در ورزش، بلکه در سراسر دنیا، گسترش دهند.

خبرنگاران و اصحاب خبر همواره یار و یاور ورزش این کشور بوده اند و تلاش‌های این قشر در راستای پیشرفت و توسعه ورزش ایران هیچ گاه فراموش نخواهد شد. اگرچه عشق به ورزش این شغل را برای ورزشی نویسان شیرین کرده است با این حال همواره سختی ها و تلخی های فراوانی پیش روی خبرنگاران است. زنان و مردانی که برای کشف صحت خبرها و انجام وظایف حرفه ای خود از هر سختی عبور کرده و هیچ‌گاه دست از تلاش نمی‌کشند. ورزشی نویسان عضو مهم و تاثیر گزاری از جامعه ورزش این مرز و بوم به حساب می‌آیند و نقش به سزایی در صیانت از رهنمودهای پهلوانی و اخلاق مدارانه ورزش در میان مردم دارند.

از همین رو فدراسیون شنا، به نمایندگی از خانواده بزرگ ورزش‌های آبی این روز را به تمامی روزنامه نگاران، خبرنگاران و عکاسان ورزشی تبریک گفت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب