پیروزخواه:می‌خواهیم با قهرمانی معاف شویم

بازیکن باتجربه واترپلو این روزها با مصدومیت پا به پای همقطارانش برای مسابقات توسعه جهانی آماده می شود. هرچند کمبودها و بی توجهی های زیادی هست اما سانتر فوروارد تیم ملی واترپلو به قهرمانی تیمش خیلی امیدوار است.

مهری رنجبر:

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، روزنامه خبر ورزشی نوشت:

علی پیروزخواه دل پری از بی توجهی ها به تیم ملی واترپلو دارد. او از همه چیز راضی است جز کمبود امکانات:« ما تیم منسجم و خوبی هستیم فقط یکسری امکانات کم است. حالا مشکل اصلی ما استخر است .سردی آب و کمبود امکانات ما را اذیت می کند. وقتی آب استخر سرد است با اینکه بچه ها خوب هم گرم کنند باز بدنها سرد می شود و نتیجه اش کشیدگی رباط و عضله ومصدومیت است. مسئولان فدراسیون همه تلاششان را می کنند. باید هم امکانات باشد اما وقتی پول نیست کاری نمی‌شود کرد. وقتی مسئولان ورزش فقط قول می دهند بدون اینکه پول بدهند، دیگر فدراسیون کاری از دستش برنمی آید ، در نهایت هم ورزشکار ضرر می کند. ما اصلا امکانات نداریم. استخر ۹ دی خیلی خوب است اما هر گوشه اش یک ایراد دارد. »

پیروزخواه نبود پزشک را هم یکی دیگر از کمبودهای تیم می داند:« پزشک کنار تیم نیست، فقط هفته ای یک بار می آید آن هم در فدراسیون می‌نشیند که به درد من نمی خورد. پزشک باید کنار تیم در استخر باشد. ما به او نیاز داریم، بالاخره بعضی از بچه ها با مصدومیت تمرین می کنند.»

سانتر تیم ملی واترپلو  حالا به خاطر مصدومیت کشاله رانش کجدار و مریز  تمرین می کند: « کشاله رانم دو سال پیش در کاپ آسیای سنگاپور کشیده شد، خوب شده بودم اما دوباره عود کرده  اگر در تمرینات مراعات نکنم اذیتم می کند. من قضیه را به مربیان تیم گفته ام. البته آسیب دیدگی ام شدید نیست که اجازه تمرین ندهد اما مجبورم بعضی تمرینات خاص پا را سبک تر انجام دهد. البته حرف من تمرین نکردن نیست، بلکه حضور پزشک در استخر کنار بچه هاست.»

ملی پوش واترپلو که دوباری بازی در فینا ترافی را تجربه کرده از ناشناخته بودن رقبا می گوید:« ما رقبا را نمی شناسیم.حتی آقای امینی هم با اینکه جزو پنج نفر اول دنیای واترپلوست بعضی تیم ها را نمی شناسد. من دو دوره در این مسابقات بوده ام . مثلا در عربستان  بعضی تیم ها را می دیدیم که فیزیک خوبی داشتند اما در آب خوب نبودند برعکس آن هم بود تیمی که بازیکنانش فیزیک خوبی نشداتند اما بازی آنها حرف نداشت. فکر می کنم بعداز چندین سال حالا که میزبان مسابقه بزرگی شده ایم باید آبروداری کنیم.»

او بعد از شنیدن گروه ایران اتریش را قوی تر می داند. آن هم از روی گمان:« به نظرم بین تیم های همگروه اتریش باید قدرتر از بقیه باشد. بقیه تیم ها را نمی شناسم. مسابقه ای نبوده که بخواهیم آنها را ببینیم و حتی شبکه ورزشی نبوده که بازیشان را پخش کرده باشد. با این حال بازی اول همیشه سخت تر است. چرا که حریف ناشناخته است . بنابراین روز اول مسابقات روز آنالیز تیم هاست. ما رقبا را نمی شناسیم اما تیم خودمان ار که می شناسیم.همه بازیکنان جوان با تجربه  و بی تجربه برای بازی در این مسابقات انگیزه زیادی دارند.»

پیروزخواه امیدوار است با همه سختی ها تیم قهرمان شود:« تیم ها در دو گروه ۶ تایی مسابقه می دهند تیم های اول هر گروه فینالیست می شوند. ما یکسال مداوم تمرین کرده‌ایم و انگیزه لازم هم داریم. هدفمان قهرمانی است هرچند قابل پیش‌بینی نیست اما بدون حرف پیش روی ورق قهرمان می شویم. البته ما سه دوره است در مسابقه ها خوب نتیجه می گیریم اما به چشم نیامده. اما بقیه تشویق هم شدند. مثل والیبال که قهرمان  کاپ آسیا شد .فکر می کنم با قهرمانی دراین مسابقات حتی سربازانمان هم معاف می شوند.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.