پیروزخواه: چیریچ به جرئیات واترپلو توجه زیادی دارد/ شرایط اردوی واترپلو بسیار مساعد است

تیم ملی واترپلو ایران برای حضور در دهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری در کشور ژاپن برگزار می شود در اردوی آماده سازی به سر می برد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی واترپلو کشورمان در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است آبان ماه در شهر توکیو برگزار شود، جلسات تمرینی و بازی های تدارکاتی را برگزار می کند. در خصوص نحوه برگزاری این اردوها با علی پیروزخواه ملی پوش با سابقه کشورمان گفت و گویی داشتیم.

اردوی آماده سازی تیم ملی واترپلو به چه صورتی پیش می‌رود؟

شکر خدا شرایط تیم واترپلو بسیار مساعد است. بعد از اردوی تمرینی که اوایل مهر ماه در کشور صربستان برگزار کردیم در خدمت تیم‌های باشگاهی خودمان قرار گرفتیم و پس از یک فاصله کوتاه در حال حاضر در اردوی آماده سازی قبل از مسابقات آسیایی زیر نظر چیریچ و وحید رضایی به سر می‌بریم.

تجربه کار با چیریچ برای شما چطور بوده؟

بعد از ۱۵ سال سابقه حضورم در رده‌های سنی مختلف در تیم های واترپلو تجربه کار با چند مربی خارجی مختلف را داشته‌ام، چیریچ به جرئیات واترپلو توجه زیادی دارد. او علاوه بر اینکه نکات فنی و گروهی به تیم آموزش می‌دهد به خیلی از نکات ریز به قول خودش جزئیات واترپلو هم توجه می‌کند.

بعد از تمام ریزش‌ها و تغییر نسلی که تیم واترپلو داشت تمام بازیکنان از رده های سنی جوانان و نوجوانان در تیم حضور پیدا کزدند و  هدف چیرو ساخت یک تیم هماهنگ بود.

بعد از این همه سفر و اردویی که با تیم ایران داشتم اردویی مثل اردوی صربستان ندیده بودم که یک تیم خارجی تا این حد در خدمت تیم ما باشد، برای مثال ما هر تاکتیکی که می‌خواستیم تمرین کنیم و به اجرا بگذاریم تیم صربستانی با ما در اجرای آن تمرین شرکت می‌کرد.
از برنامه‌های اردویی مشترک با گرجستان اطلاعی دارید؟

سال گذشته در اردوی کشور صربستان با این تیم تمرین کردیم، در گرجستان هم با این تیم بازی کردیم و جلسات تمرینی برگزار کردیم.

تیم گرجستان یک پله از ما از لحاظ فنی و قدرتی بالاتر است، فکر می‌کنم برای تیم ما بهتر باشد با تیم‌هایی اردو یا مسابقه برگزار کند که هم سطح یا کمی از خود ما بالاتر باشند. بچه‌‌ها از نظر شنا، شوت، بدنی واقعا در حد خوبی هستند و فقط کمی تجربه بازی کم دارند و هر چقدر که این بازی‌‌‌ها بیشتر انجام شود تجربه بچه‌ها بالاتر می‌رود.

به نظر شما چه تیمی قهرمان مسابقات آسیایی خواهد شد؟

نظر من روی ژاپن است. سبک بازی جدید ژاپن واقعا خاص است و مخصوص به خودشان، با این سبک جلوی چین و قزاقستان هم نتیجه گرفته است. قزاقستان تیمی هست که نسبت به قبل جوان تر شده و فکر می‌کنم بازیکنانشان هم دوره‌ای‌های من هستند.

شرایط تیم ایران را در این مسابقات چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم ما همان طور که گفتم فوق‌العاده هماهنگ است و تمرینات مربیان هم در راستای افزایش همین هماهنگی‌‌ها بین نفرات تیم ادامه دارد. هدف ما برای قهرمانی بازی‌های آسیایی در آینده خواهد بود ولی در این دوره از بازی‌های آسیایی حتما نتیجه بهتری نسبت به مسابقات گذشته چین کسب خواهیم کرد. ما باید در جمع چهار تیم برتر آسیا باشیم.

صحبت پایانی

باید تشکر کنم از جناب سرهنگ صانعی، ریاست تربیت بدنی پدافند جمهوری اسلامی ایران که تمام مشکلات نظام وظیفه من و امیر دهداری را حل کرد تا بتوانیم به راحتی و با خیالی آسوده در خدمت تیم ملی ایران باشیم.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب