پیشنهاد ایران برای میزبانی مسابقات واترپلو ساحلی آسیا بررسی می شود

در نشست مسئولان ارشد و اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون شنای آسیا در کویت پیشنهاد ایران برای میزبانی نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی آسیا(کاپ آسیا) مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این نشست که در حاشیه مسابقات کاپ آسیا در کویت و با حضور شیخ خالد بن الصباح رئیس کویتی کنفدراسیون شنای آسیا، حسین المسلم نایب رئیس کویتی فدراسیون جهانی شنا و دبیر اجرایی کنفدراسیون آسیا، کوئیتینگ ژانگ دبیرکل چینی کنفدراسیون شنای آسیا، طاها الکشری دبیر اجرایی کنفدراسیون شنای آسیا و جمعی از مسئولان کنفدراسیون شنای آسیا برگزار خواهد شد، اعضا در خصوص برنامه ها و مسابقات سال جاری کنفدراسیون آسیا در سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو به بحث و بررسی و تصمیم گیری خواهند پرداخت.

از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست، پیشنهاد میزبانی ایران برای برگزاری نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی قهرمانی آسیاست که چندی پیش از سوی فدراسیون شنای کشورمان به کنفدراسیون شنای آسیا ارائه شد.

به گفته محسن رضوانی دبیر فدراسیون شنا، ایران پیشنهاد میزبانی این مسابقات را در جزیره کیش به کنفدراسیون شنای آسیا ارائه کرده و امیدواریم با موافقت هیئت رئیسه کنفدراسیون شنای آسیا بتوانیم با یک برنامه ریزی مناسب این مسابقات را به بهترین نحو در کشورمان برگزار کنیم.

وی در خصوص زمان برگزاری این مسابقات یادآور شد: با توجه به تعدد مسابقات و اینکه تقویم مسابقات کنفدراسیون شنای آسیا با حجم بالایی از مسابقات قاره ای روبروست پیشنهاد ما برای برگزاری رقابتهای واترپلو ساحلی آسیا سه ماهه سوم سال ٩١ و فصل پائیز بوده و امیدواریم بتوانیم این مسابقات را پیش از مسابقات قهرمانی آسیا (آبان ماه در کشور امارات) برگزار کنیم.

گفتنی است فدراسیون شنای کشورمان اواسط اسفند ماه گذشته در نامه ای به کنفدراسیون شنای آسیا رسما خواستار برگزاری نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی (کاپ آسیا) شد.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.