پیمان جاویدان: عملکرد بخش آموزش فدراسیون برای ارتقا سطح علمی مربیان مطلوب است

ریاست هیات شنای استان کرمانشاه: با برگزاری چندین دوره مسابقه قهرمانی و استعدادیابی، موفق شدیم نیروهای مستعد زیادی را  جذب و در بخش ورزش های آبی فعال کنیم. بخش آموزش فدراسیون شنا  در زمینه برگزاری دوره ها و کلینیک‌های آموزشی و تخصصی برای ارتقا سطح  علمی مربیان و مربیگری ورزشهای آبی در کشور، بسیار  خوب عمل کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پیمان جاویدان ریاست هیات شنای استان کرمانشاه که سابقه هشت سال فعالیت در این سمت را در کارنامه مدیریتی خود دارد، در سال ۶۲ عضو تیم منتخب استان کرمانشاه در رشته‌های شنا و واترپلو بوده و در سال ۷۰ نیز همراه با تیم واترپولوی استان کرمانشاه به مقام اول کشوری رسیده است. سوابق ورزشی و مدیریتی وی در هیات شنای استان کرمانشاه و همچنین  پانزده سال فعالیت وی در سمت‌های دبیر و رییس هیات نجات غریق  این استان، مو جب شده که او با استفاده از شناخت و تجربیات خود، تحولات مهمی را در روند رشد و اعتلای ورزشهای آبی در سطح استان به وجود آورد.

با این چهره نام آشنای ورزش های آبی استان کرمانشاه به گفتگو نشسته و نظریات وی را در رابطه با وضعیت کنونی این رشته ها در این استان و همچنین سراسر کشور جویا شدیم.

پیمان جاویدان در ابتدای گفتگو با اشاره به فعالیت‌های هیات شنای استان کرمانشاه در رابطه با نوجوانان و جوانان و همچنین برنامه‌های آتی این هیات گفت: خوشبختانه جایگاه ورزش های آبی در استان کرمانشاه خوب است و برنامه هایی که از طریق صدا و سیمای استان پخش و برگزار کردیم موجب شد تا مردم ورزشدوست، فرزندان خود را جهت آموزش در رشته های سه گانه ورزش های آبی، به هیات شنای استان معرفی کنند. همچنین با برنامه ریزی در جهت برگزاری چندین دوره مسابقه قهرمانی و استعداد یابی در رده های سنی مختلف، استخرهای استان را ملزم به حضور در این رقابت‌ها کرده و موفق شدیم نیروهای مستعد زیادی را جذب و در زمینه ورزش های آبی فعال نماییم.

وی  افزود : باشگاههای زیادی در رشته های ورزشهای آبی درشهر کرمانشاه وجود داشته و فعالیت دارند که از جمله آنها میتوان به باشگاه های فعال در استخرهای شهید اشرفی اصفهانی، بعثت، باران، جانبازان و پازیریک اشاره کرد، همچنین استخرهای فعال در شهرستان های صحنه، سر پل ذهاب، سنقر و قصر شیرین نیز در تمامی فعالیت های هیات شنای استان حضور فعال دارند.

رییس هیات شنای استان کرمانشاه در رابطه با پیشکسوتان ورزش های آبی فعال در این استان  گفت: اخوان تولایی و حشمت الله اجاق از استان کرمانشاه در تیم ملی واترپلو به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته و از تجربیات آنها استفاده کرده و می کنیم، همچنین  فرشید حسینی نیز از چهره های شاخصی است که مسئولیت تیم شیرجه استان کرمانشاه را بر عهده دارد. و ی تاکید کرد: محمد جواد عباسی و ارشیا الماسی  در ورزش واترپلو  و شهنام نظرپور در رشته  شیرجه، همگی از استان کرمانشاه بوده و با حضور در  تیم های ملی کشورمان در تلاش هستند تا برای مردم ورزشدوست کشور افتخار آفرینی کنند.

پیمان جاویدان در ادامه گفتگو در رابطه با شیوع کرونا و تاثیران آن برروند فعالیت های هیات  شنای استان گفت: تلاشی که در چند سال گذشته در سطح استان کرمانشاه برای استعدادیابی در رشته های ورزش های آبی انجام دادیم متاسفانه با شیوع کرونا با مشکل روبرو شد که انشالله  با بازگشایی مجدد استخرها این فعالیت بسیار مهم را ادامه خواهیم داد. در زمینه تمرینات تیم منتخب استان در رشته های ورزش های آبی، خوشبختانه با همکاری اداره ورزش و جوانان استان، این امر به صورت مستمر انجام شده و امیدواریم بتوانیم پشتوانه ساز خوبی برای تیم‌های ملی کشور در رشته های ورزش های آبی باشیم.

وی در زمینه مشکلات کنونی فعالیت هیات‌های شنای استان کرمانشاه گفت: در سالهای گذشته با دایر بودن استخر ها، درآمد زایی داشته و هزینه لازم برای پرداخت حق الزحمه کادر فنی و اجرایی هیات شنای استان فراهم میشد اما در شرایط کنونی یکی از اساسی ترین مشکلات ما، نبود بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های جاری است که در این ارتباط خواهان آن هستیم که حمایت‌های مالی فدراسیون شنا از هیات‌های استانی بیشتر شود تا بتوانیم به روند رو به رشد خود ادامه دهیم.

رییس هیات شنای استان کرمانشاه سپس در رابطه با موفقیت‌های تیم های ملی واترپلو و شنا گفت: فعالیت مسئولان فدراسیون شنا در دوره اخیر بسیار قابل توجه بوده  که از جمله این موفقیت‌ها میتوان به کسب مقام سومی تیم ملی واترپلو کشور در بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی و همچنین رکورد شکنی های متعدد اعضا تیم ملی شنای کشورمان در رقابتهای مختلف داخلی و خارجی اشاره کرد که انشالله این موفقیت ها تداوم داشته باشند. همچنین لازم است یاد آوری کنم که بخش آموزش فدراسیون شنا نیز در زمینه برگزاری دوره ها  و کلینیک ها آموزشی برای ارتقا سطح علمی مربیان و مربیگری ورزشهای آبی در کشور  هم بسیار حوب عمل کرده است.

پیمان جاویدان در بخش پایانی گفتگوی خود خواستار حمایت بیشتر مسئولان فدراسیون از استعداد های موجود در زمینه ورزش های آبی در سطح استانها شد و گفت: انتظار بنده این است که مسئولان فدراسیون شنا در کنار تربیت نیروهای گلخانه ای، توجه بیشتری به نیروهای مستعد رشته های ورزشهای آبی در استانها و شهرستانها داشته باشند تا آنها نیز انگیزه های لازم را بدست آورده و بتوانند با بهره گیری از آموزش های تخصصی برای کشور افتخار آفرینی کنند، وی در این زمینه  افزود: یکی از دلایل موفقیت‌های اخیر واترپلوئیست‌های ملی کشورمان در سطح آسیا، بهره برداری آنها از مربیان شناخته شده و با تجربه خارجی است و معتقدم باید در رشته های شنا و شیرجه نیز از مربیان صاحب نام بین المللی بهره برد و با اعزام آنها به استانهای مختلف و از جمله کرمانشاه؛ شاهد استعدادیابی و تربیت نیروهای مستعد در این استانها باشیم و  به این ترتیب بستر لازم را برای موفقیت های آتی ورزشهای آبی کشورمان در رقابت های مهم بین المللی را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب