چاوشی‌فر: آمادگی خوبی دارم/ در رشته‌های تیمی امید بیش‌تری به مدال داریم

کاپیتان تیم ملی شنای ایران گفت: در رشته‌های تیمی امید بیش‌تری برای کسب مدال مسابقات شنای داخل سالن داریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاوشی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مراحل درمانی و شرایط مصدومیت دستش گفت: بلافاصله با پیش آمدن این مساله مراحل درمانی دستم را زیر نظر پزشک فدراسیون شروع کردم و تا به امروز ادامه دادم. مراحل درمانی‌ام خوب پیش رفته است و الان هم آتل دستم را باز کرده‌ و مراحل فیزیوتراپی را می‌گذرانم تا دستم از حالت فیکس و خشک بودن خارج شود.

او درباره زمان آغاز شدن تمرینات دوباره‌اش در اردوهای تیم ملی شنا نیز گفت: باید تا آخر این هفته کمی با دستم مدارا کنم و با شروع هفته آینده دست به وزنه شوم تا تمرینات با وزنه خود را آغاز کنم. در حال حاضر هم تمرینات درون آب خود را پیگیری می‌کنم ولی برای انجام تمرینات با وزنه کمی باید صبر کنم تا دستم شرایط بهتری را پیدا کند.

کاپیتان تیم ملی شنای ایران با اشاره به پیگیری اردوهای تیم ملی افزود: اردوهای تیم ملی شنا حدودا دوماه است که آغاز شده و همه ورزشکاران در تمرینات حضور دارند. من هم با توجه به مصدومیتی که داشته‌ام تمریناتم را به‌جر رشته تخصصی‌ام (کرال پشت) در همه تمرینات مثل کرال سینه شرکت کرده‌ام. البته چند روزی است که بین اردوها وقفه به وجود آمده اما از هفته آینده باز هم شاهد آغاز تمرینات تیم ملی برای حضور پرقدرت در مسابقات داخل سالن خواهیم بود.

او هم‌چنین درباره سطح آمادگی خود برای شرکت در مسابقات شنای داخل سالن گفت: من مصدوم شدم اما سعی کردم از شرایط تمرین دور نباشم تا آمدگی خود را حفظ کنم که خوشبختانه در این مساله موفق شدم. شاید تمرینات با وزنه و شنای تخصصی خود که کرال پشت است را انجام نمی‌دادم اما در این مدت تمریناتم را در آب ادامه دادم و شناهای دیگر را تمرین کردم. تمریناتی هم که در خشکی بودند و نیاز به استفاده از دستم نبود مثل دوچرخه را کنار نگذاشتم و الان خوشبختانه آماگی خوبی دارم. ان‌شاءالله بتوانم در مسابقات پیش‌رو بهترین نتایج را کسب کنم.

ملی‌پوش با تجربه شنای ایران با ابراز تأسف از اعزام نشدنش به مسابقات جهانی شنا ادامه داد: این یک بدشانسی بود که یک هفته قبل از مسابقه‌ها برای من اتفاق افتاد. قطعا حضور یافتنم در این رقابت‌ها می‌توانست آمادگی‌ام را چند برابر کند. حضور ورزشکار در مسابقات متعدد می‌تواند او را از نظر جسمی و فکری در شرایط ایده‌آلی قرار دهد. از این اتفاق ناراحتم اما سعی می‌کنم با تمرینات به آمادگی برسم ولی هیچ تمرینی نمی‌تواند به اندازه حضور در مسابقه مفید باشد.

جمال چاوشی‌فر در پایان با اشاره به سطح بالای مسابقات شنای داخل سالن گفت: این رقابت‌ها به دلیل پیشرفت قابل توجه شنا در آسیا سطح بسیار بالایی دارد. همه کشورها برای مدال به این رقابت‌ها عازم می‌شوند و همین مساله کار را خیلی سخت می‌کند. اما با توجه به همه این‌ها ما امید زیادی داریم که در ماده‌های تیمی به مدال برسیم. البته در بخش‌های انفرادی هم شناگران ما ابتدا سعی می‌کنند که رکوردهای ملی را کاهش دهند و سپس در بین هشت نفر برتر باشند که خود یک موفقیت بزرگ است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.