چاوشی‌فر: یک ثانیه تا ورود به المپیک ریو فاصله دارم

جمال چاوشی‌فر گفت: ورودی 100 متر کرال پشت برای کسب سهمیه المپیک ریو 56:26 است و من تنها یک ثانیه تا ورودی آن فاصله دارم.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاوشی فر، ملی پوش شنا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین وضعیت اردوی تیم ملی شنا گفت:«تیم ملی شنا دو سال است که به صورت مداوم در اردو به سر می‌برد و تنها با هدف کسب سهمیه المپیک ریو تمرینات را پیگیری می‌کنیم. خوشبختانه وضعیت تیم ملی از لحاظ رکوردی و مسابقاتی پیش رو بسیار خوب پیش رفته است.»

وی افزود: «اردوی تیم ملی از اواخر آبان ماه به صورت‌ متمرکز در تهران شروع شد و تا مسابقات ورودی کسب سهمیه المپیک که در تیرماه سال آینده قرار است برگزار شود ادامه خواهد داشت. البته در فروردین ماه هم یک مسابقه در دبی داریم و تیم ملی برای کسب سهمیه به این مسابقات اعزام خواهد شد.»

چاوشی‌فر شانس کسب سهمیه‌ المپیک را‌ اینگونه عنوان کرد: «در اردوی تیم ملی پنج شناگر حضور دارند که فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک روی آنها حساب باز کرده است. البته به طور طبیعی مسابقات پیش‌رو رکورد ملی شناگران را کاهش می‌دهد با توجه به این موضوع ما خودمان هم فکر می‌کنیم که احتمال اینکه ورودی المپیک را به دست بیاوریم وجود دارد. البته درصد نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که در ورودی و رکورد در رشته‌های مختلف شنا متفاوت است.»

ملی‌پوش شنا به رکورد خودش در تمرینان اشاره کرد و گفت: «هم‌اکنون من در ماده ۱۰۰متر شنا می‌کنم و قصد دارم در المپیک هم در این ماده شرکت کنم. ورودی ۱۰۰ متر برای کسب سهمیه المپیک ۵۶:۲۶ صدم ثانیه است و من تنها یک ثانیه تا ورودی فاصله دارم. البته این فاصله در عمل کار بسیار سخت و دشواری است و نیاز به تمرینات سخت و فشرده دارد اما خوشبختانه با توجه به کادر فنی خوبی که در اختیار داریم امیدوارم که این فاصله را هر چه سریعتر کاهش دهم.»

چاوشی فر دلیل اصلی‌ اعزام نشدن به اردوی برون مرزی را محدودیت مالی فدراسیون عنوان کرد و گفت: «متاسفانه فدراسیون با محدویت مالی روبه‌رو است و به دلیل کمبود بودجه توان اعزام تیم را به اردوی برون مرزی ندارد اما به هرحال این مشکلات وجود دارد و ما باید با همین داشته‌ها بهترین نتیجه را بگیریم.»

وی در پایان حمایت فدراسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: «فدراسیون در حد توانش برای ما امکانات را فراهم کرده‌ است و نباید توقع بیشتر از این داشته باشیم چرا که آنها هم با مشکلات مالی روبه رو هستند. متاسفانه امسال سال المپیک است و همه رشته‌های المپیکی باید شرایط و امکانات خوبی داشته باشند اما این‌گونه نیست و منابع و امکانات ما محدود است. البته در ایران ورزش های پایه بسیار مهجور ماندند و به آنها اهمیت نمی دهند. چندی پیش کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک به اردوی ما سر زد و از مشکلات ما تا حدودی باخبر شدند و قول رسیدگی دادند که امیدوارم به زودی محقق شود.»

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.