چاوشی فر: به اردوهای برون مرزی نیاز داریم

ملی پوش شنای ایران در حاشیه اردوی تمرینی تیم ملی شنا و قبل از اعزام به اردوی تدارکاتی کویت گفت: پیشرفت در شنا مرحله به مرحله است و برای رسیدن به آمادگی کامل، به اردوهای برون مرزی نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاوشی فر در حاشیه اردوی آمادگی تیم ملی شنا اظهار کرد: درحال حاضر چند مرحله است که کادر فنی برای تیم ملی اردو می گذارد. روند رو به رشدی داریم و هر مرحله که به جلو می رود سطح آمادگی شناگران بالاتر می رود. در کنار اردوی تیم ملی در مسابقات لیگ هم شرکت کردیم. باتوجه به اینکه درفصل تمرینی هستیم، رکوردها خوب بود و کادر فنی راضی بودند. تمریناتمان منسجم تر دنبال می شود و با تمام توان به تمرینات خود ادامه می دهیم. با توجه به تمرینات، از نظر بدنی شرایط خوبی داریم.

ملی پوش شنای ایران عنوان کرد: مسلما همه شناگران تلاش می کنند که رکورد بزنند. همین باعث می شود که انگیزه شناگران بالا رود. خوشبختانه در حال حاضر با مشخص بودن تمامی برنامه ها، مسابقات و اردوها تمام سعی خود را برای آماده نگه داشتن شرایط بدنی و تمرینی خود انجام می دهیم.

جمال چاوشی فر گفت: اردوهای برون مرزی مسلما تاثیر زیادی دارند. پیشرفت در شنا به صورت مرحله ای است. باید هم اردوی های برون مرزی داشته باشیم هم اینکه اردوهای داخلی به صورت مستمر برگزار شوند. برای مثال در اردوی برون مرزی کویت به دلیل شرایط جوی و دریا می توانیم فشار بیشتری را تحمل کنیم. امیدوارم با کسب تجربه بیشتر به روند پیشرفتمان ادامه دهیم. هدف من این است که باز هم رکورد بزنم.

وی در باره آمادگی برای مسابقات جهانی کازان گفت: برای آمادگی قبل از هر چیزی باید همین روند اردوی مداوم را ادامه دهیم. نباید بین روند اردو و آمادگی شناگران وقفه بیفتد.

کاپیتان تیم ملی شنا خاطر نشان کرد:کادر فنی تمام تلاش خود را برای شناگران به کار می گیرد. خدارا شکر با کادر فنی رابطه خوبی داریم و اگر کمبودی داشته باشیم یا مشکلی پیش آید با کادر فنی در میان می گذاریم. تا الان از نظر فنی کمبود خاصی نداشتیم. تلاش می کنیم تا با آمادگی خوب سهمیه ورودی را کسب کنیم.

او تصریح کرد: شنا کمبودهای زیادی دارد. اگر از بالا به شنا نگاه کنیم، از وزارت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و حتی کسانی که برای رشته های ورزشی بودجه اختصای می دهند، باید اعتماد آن ها به این رشته زیاد شود. باید اول به شنا بها دهند بعد از آن انتظار مدال داشته باشند. باید سرمایه گذاری شود و در کنار آن صبر داشته باشیم. شنا پر مدال است اما زود بازده نیست و نیاز به زمان دارد. باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم همانند کشورهای شرق آسیا که روی ورزش های پایه مثل شنا سرمایه گذاری بلندمدت کردند و الان بعد از چند سال نتیجه اش را می گیرند.

وی در پایان گفت: امیدوارم به شنا اعتماد داشته باشیم و با برنامه ریزی به سطح اول آسیا نزدیک شویم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.