چاووشی‌فر: حضور در فینال مسابقات آسیایی دور از دسترس نیست

شناگر تیم ملی شنا گفت: حضور در فینال مسابقات آسیایی دور از دسترس نیست و امیدوارم بتوانیم در فینال چند ماده از این بازی‌ها حضور داشته باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاووشی فر ملی ‌پوش شنا این روزها در اردو به سر می‌برد و با پشت سرگذاشتن تمرینات، خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کند.

چاوشی فر درباره اردوهای آماده سازی و شرایط خود گفت: تمرینات سفت و سخت ادامه دارد. در هفته ۹ جلسه شنا ،۴ جلسه بدنسازی و ۳ جلسه برنامه تمرین کمر، شکم و استاتیک داریم. در حال حاضر من و مهدی انصاری در تهران و چند شناگر در شهرستان تمرینات را پیگیری می‌کنیم‌، به علاوه این که قرار است برخی از ملی پوشان برای برگزاری اردوی ارتفاع راهی کشور بلغارستان شوند و در ماه‌های آینده در چند تورنمنت بین المللی حضور پیدا کنند.
او درباره وضعیت مصدومیتش اظهار کرد: خوش بختانه آسیب دیدگی‌ام رو به بهبود است. از ابتدای سال جاری تمریناتم را به صورت منظم آغاز کردم، روز به روز بهتر می‌شوم و از وضعیت خودم رضایت دارم. آمادگی بدنی‌ام نیز از گذشته بهتر شده است.

شناگر تیم ملی درباره اینکه آیا در میان پنج شناگر اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا قرار دارد یا خیر تصریح کرد: من هم باید همانند دیگر شناگران در مسابقات انتخابی که در خرداد ماه برگزار می‌شود شرکت کنم. امیدوارم در روز مسابقات خداوند مرا یاری کند تا بتوانم در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرم.
او با بررسی حریفان در بازی های آسیایی خاطر نشان کرد: شناگران کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، قزاقستان، سنگاپور و اندونزی حریفان بسیار قدرتمندی برای ایران هستند. برای مثال شناگران کشور اندونزی مدتی است اردوهای تدارکاتی خود را در آمریکا برگزار می‌کنند، شناگر پشت روی آن‌ها در نیمه نهایی مسابقات جهانی حضور داشته است به علاوه اینکه در بازی‌های کشورهای اسلامی مدال های زیادی کسب کردند. رکوردهای این شناگران به ورودی های A المپیک بسیار نزدیک است. با این وجود کار بسیار سخت است. اما امیدواریم در ۲ یا ۳ ماده به فینال برسیم و رکوردهای ملی را بزنیم.

چاووشی با برشمردن نکاتی برای موفقیت شنای ایران اضافه کرد: میانبری در شنا وجود ندارد. این رشته دیربازده است و کسب مدال در آن به زمان نیاز دارد. برنامه ریزی، تمرینات منظم در کمپ های خارجی زیر نظر مربیان طراز اول و با حضور مربیان ایرانی به تبادل علم و تجربه منجر می شود که مطمئنا نتیجه مطلوبی برای شنا ایران خواهد داشت. ضمن اینکه لازم است شناگران ایرانی در مسابقات مختلف، کنار بهترین‌های دنیا قرار بگیرند. در غیر این صورت رشدی نخواهند داشت.

مل پوش شنا به ضرورت حضور مربی خارجی اشاره کرد و گفت: حضور مربی خارجی در شنا اهمیت زیادی دارد چرا که علم مربیان داخلی تا اندازه‌ای کارگشا خواهد بود بعد از آن نیاز است از علم روز دنیا بهره ببریم. این موضوع در همه دنیا نیز وجود دارد. به طور مثال حتی شناگران طراز اول ژاپن و چین بعد از مدتی برای ارتقای سطح خود به دنبال مربیان خارجی می روند.

چاووشی فر در پایان بیان کرد: امیدوارم چه با من چه بدون من شناگران تیم ملی بتوانند نتایج خوبی در جاکارتا کسب کنند و به آنچه که دوست دارند و هدفشان است برسند. مسئولان نیز باید به شناگران توجه بیشتری داشته باشد چرا که آنها از زندگی و وقت خود گذشته اند و به دنبال کسب موفقیت هستند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب