چاووشی فر: موفقیت امروز شنا حاصل کار گروهی است/ دیلانچیان مربی باهوشی است

کاپیتان اسبق تیم ملی شنا ایران با اشاره به موفقیت اخیر نمایندگان ایران در مسابقات انتخابی بلغارستان گفت: مربی امروز حاصل همبستگی و کار گروهی است و دیلانچیان به عنوان یک مربی باهوش توانست توانایی هایش را ثابت کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاووشی فر کاپیتان اسبق شنا ایران با اشاره با موفقیت اخیر شناگران ایران در مسابقات انتخابی المپیک اظهار کرد: کسب سهمیه ورودی B مسابقات کار بزرگ و خاصی بود که شناگران ایران از استان اصفهان انجام دادند. باید به آن ها دست مریزاد گفت. کار بسیار بزرگی توسط این گروه انجام شد. علیرضا، مهرشاد و متین در کنار دیلانچیان و با حمایت جابرزاده دست به دست هم دادند و این موفقیت رقم خورد.

وی افزود: شناگران پایگاه ملی اصفهان بسیار خاکی و پرتلاش هستند و به دور از حاشیه تلاش کردند و بدون غرور کار خود را ادامه دادند و امروز به پشتوانه همین تلاش موفق شدند رکوردها را کاهش دهند.

کاپیتان اسبق تیم‌ملی شنا ایران تاکید کرد: در شرایط کرونا که استخرها مدام بسته می شد با حمایت خوبی که داشتند و با صرف هزینه، وقت و تامین امکانات نظیر حوزه آب یخ توانستند موفق شوند.

وی تاکید کرد: واقعا موفقیت در این سن کم ارزشمند است. ما همیشه می پرسیدیم چرا شناگران ما بر خلاف برخی کشورها در سنین جوانی نمی توانند رکورد خوب بزنند اما حالا به این مهم رسیدیم. این حاصل کار یک مجموعه خوب در شنا کشور، تعامل باشگاه و سرمایه گذاری مناسب بخش خصوصی است.

وی با قدردانی از مربی ملی شنا ایران گفت: گامر دیلانچیان واقعا فردی باهوش و یک مربی توانا است. او یک شبه به اینجا نرسید. او از سال ۹۱ که قدری شاهد اتفاق های بدی در عرصه ورزشکاری بود وارد حوزه مربیگری شد. گامر با هوش و توانایی که همه میشناسیم توانست پله های ترقی را طی کند و از آموزش بچه های ۱۰ ساله تا مربیگری در عرصه ملی و بین الملی کار خود را دنبال کرد. همین شناگران گام به گام با گامر پیش رفتند. او در شرایط کرونا و بدون مسابقه تدارکاتی کار بزرگی کرد و هوش و ذکاوت بالای خود را نشان داد. فراموش نکنیم زمانی بچه ها در استخر ۲۰ متر تمرین می کردند چون به دلیل کرونا همه جا بسته بود.

چاووشی فر یادآور شد: کار بزرگی حدود ۱۴ سال قبل بدست مربیان خارجی انجام شده بود و امروز گامر اولین مربی ایرانی است که توانست به رکورد المپیک برسد. می دانم که با تمام ناملایمات به کارش ادامه داد و این خیلی مهم است.

ملی پوش اسبق شنا ایران تاکید کرد: باید حمایت بیشتری از این شناگران و ورزش شنا صورت بگیرد. در این مدت موسسه اریس خیلی خوب پشتیبان تیم بود و کمک کرد تا این تیم به مسابقات اعزام شود. اگر همین همکاری و تعامل نبود شاید این ورودی کسب نمیشد. من باور دارم شنا ایران می‌تواند در آینده باز هم ورودی بگیرد. استعدادهای شنا در ایران بسیار داریم. نیاز است که فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و هیات ها همین مسیر را در تعامل با باشگاه های خصوصی دنبال کنند. قطعا بین این شناگران استعدادهای خوبی هستند که می توانند به جای بالایی برسند. متاسفانه خیلی از استعدادها در رده سنی ۱۵ الی ۱۷ سال به خاطر عدم‌ تامین مالی و به دلایل مختلف از این ورزش میروند. نیاز است که یک دلگرمی برای ورزشکاران ایجاد شود. امیدوارم سنگ اندازی در مسیر توسعه شنا نباشد.

کاپیتان تیم‌ملی در پایان گفت: ورزش شنا در سطح کشور دارای پتانسیل زیادی است. ما نباید فقط جمع محدودی را ببینیم. مسلما همه استعدادها باید به طور یکسان دیده شوند. به نظرم بهتر این است که پس از این موفقیت در اعزام ها و اردوها تعداد بیشتری شناگران را در نظر بگیرد. انشالله این اتفاق بیفتد و همه آن هایی که می توانند دیده شوند. این موفقیت حاصل یک کار گروهی است. هیات شنا اصفهان تلاش زیادی کرد تا استخر را برای شناگران باز نگه دارد. همبستگی زمینه ساز پیروزی است و ما همیشه نشان دادیم با همبستگی می توانیم اتفاق های خوب رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: انشالله این مقدمه اتفاق های خوب در اینده باشد و با تداوم مسیر تمرکز زدایی و شایسته سالاری همه در کنار هم شاهد پیشرفت شنا باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.