چشم انداز بلند مدت شنا نباید تحت الشعاع نتایج مقطعی قرار بگیرد

سرپرست فدراسیون شنا با ارزیابی مناسب عملکرد تیم ملی شنا در مسابقات کاپ آزاد مالزی تصریح کرد: عملکرد این تیم به صورت فنی و تخصصی توسط کمیته مشورتی شنا ارزیابی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون شنا پس از پایان رقابت تیم ملی شنای کشورمان در مسابقات کاپ آزاد مالزی با اشاره بر اصل “برنامه محوری” مبتنی بر علم و منطق در سیاستگذاری های فدراسیون گفت: به طور یقین تلاش شناگران در اردوهای تمرینی و رقابتهای اخیر مورد تقدیر و تشویق فدراسیون است اما به هیچ عنوان وضعیت فعلی را ایده آل نمی دانیم و تاکید داریم نباید چشم انداز بلند مدت شنا تحت الشعاع نتایج مقطعی قرار بگیرد.
جعفری اضافه کرد: عملکرد ملی پوشان شنا در رقابتهای مالزی از سوی کمیته مشورتی بررسی و ارزیابی می شود که تطبیق شرایط فعلی با نتایج قبلی و همچنین بررسی مباحث علم تمرین نیز می تواند به فرآیند پیشرفت تیم ملی کمک کند.
وی همچنین اظهار داشت: جابجایی رکورد ملی ۵۰ متر پروانه پس از ۶ سال توسط افشین عسگری شناگر جوان تیم ملی که نخستین سفر برون مرزی خود و حضور در مسابقات بین المللی را تجربه می کرد، نشان دهنده پتانسیل بالقوه و قابلیت بالای شناگران کشورمان است که همین موضوع فدراسیون را مکلف می کند با ظرفیت سازی مناسب و اجرای یک برنامه مدون و بلند مدت با هم افزایی و تلاش همه جانبه از فرصتها به مطلوب ترین شکل ممکن استفاده نمائیم. بدون شک وجود شناگران مستعدی که در عرصه قهرمانی معرفی می گردند،حاصل تلاش مربیان زیادی از ابتدای زمان شناسایی تا کنون بوده است که ضمن تقدیر از کلیه عزیزان معتقدیم این پروسه باید تقویت شود.
جعفری در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین شاخصهای رشد و بالندگی در امور وفعالیتهای کلان نظم وانضباط در فرایند های اجرایی مربوط می باشد که در این زمینه اهتمام خاصی برای اعمال نظم در برنامه معمول خواهیم داشت.ضمن آنکه در سال جاری علاوه بر همکاری و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش در اجرای “طرح سباح” بحث ارتقاء دانش مربیان را نیز در دستور کار داریم که در همین چارچوب یک کلینیک آموزشی بین المللی شنا خراد ماه با حضور مدرس فینا برگزار خواهد شد.
غلامرضا جعفری در پایان برنامه های عملیاتی فدراسیون شنا در سال جاری را گسترده، فراگیر و پربار عنوان کرد و افزود: در حال برنامه ریزی جهت برگزاری یک دوره مسابقه جایزه بزرگ شنا برای نخستین بار در کشور هستیم و سعی داریم تا حد امکان از شناگران بین المللی برای شرکت در این مسابقات که در جهت تقویت زمینه های انگیزشی شناگران ملی برگزار خواهد شد دعوت کنیم.
وی اظافه کرد همچنین در نظر داریم پس از برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون (٢۶ اردیبهشت) جشنواره “مادران سالم” را با هدف جلب مشارکت بانوان در برنامه های فدراسیون برگزار کنیم و حتی با کمک هیات ها این جشنواره را در سطح ملی برگزار نمائیم.

image_printپرینت مطلب