چیریچ: با ترکیب متفاوتی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ شرکت می‌کنیم

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران گفت: در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰، با تیم متفاوتی نسبت به بازی‌های جاکارتا به مصاف رقبا می‌رویم.

میعادفر/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ الکساندر چیریچ سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلوی ایران در گفت و گو خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اولین سالروز مدال واترپلوی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا که بعد از ۴۴ سال به دست آمد، عنوان کرد: به حدی استرس در این رقابت‌ها بالا بود که خاطره بامزه‌ای در ذهن ندارم تا تعریف کنم!

وی افزود: به یاد می‌آورم وقتی برای اولین بار تصویرم را بعد از اتمام بازی از تلویزیون دیدم کار‌هایی که در حین بازی می‌کردم، خیلی بامزه و جالب بود!

 

قصد تغییر نسل در تیم ملی واترپلو را دارم

چیریچ در خصوص اردوی پیش روی ملی پوشان واترپلو در کشور سنگاپور عنوان کرد: آبان ماه به اردوی کشور سنگاپور خواهیم رفت. همیشه یک همکاری دیرینه میان فدراسیون‌های شنا، شیرجه و واترپلوی دو کشور برقرار بوده و از طرفی سرمربی تیم ملی واترپلوی سنگاپور صربستانی است و رابطه خوبی با او دارم.

او ادامه داد: مطمئنا در این ۱۰ روز سعی می‌کنیم تا نقاط قوت و ضعف را بررسی و به آماده سازی تیممان بپردازیم. اما در این اردو می‌خواهیم بازیکنان جدید و جوان را با خود همراه کنیم، چون قصد داریم نسل جدیدی در تیم ملی واترپلو وارد کنیم.

نظری درباره رقبایمان در رقابت های انتخابی المپیک ندارم

او در ادامه اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیای قزاقستان که انتخابی المپیک ۲۰۲۰ هم هست،  در خصوص بازی اولمان که برایمان مقدر می‌شود هیچ ایده‌ای ندارم و نمی‌دانم چه تیمی قرار است با ما مصاف کند. اما تلاش می‌کنیم تا بازی‌های دوستانه با برخی تیم‌های ملی ترتیب دهیم تا تیممان را محک بزنیم. چیزی که می‌دانم این است که فعلا تیم‌های ملی قزاقستان، چین، ایران و سنگاپور در این رقابت‌ها هستند و راجع به سایر رقبا اطلاعاتی در دست نیست.

چیریچ: با ترکیب متفاوتی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ شرکت می‌کنیم/ قصد تغییر نسل در تیم ملی واترپلو را دارم

با ترکیب متفاوتی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ شرکت می‌کنیم

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران در پاسخ به این سوال که ” آیا می توانیم به صعود به رقابت های المپیک توکیو امیدوار باشیم یا خیر” عنوان کرد: باید صبر کرد و دید آیا می‌توانیم به المپیک صعود کنیم یا خیر. همانطور که قبلا گفتم ما تغییر بزرگی در ترکیب تیممان رقم زدیم و ترکیب مان کاملا با بازی‌های جاکارتا فرق می‌کند.

در تلاش هستیم تا بهترین بازیکنان را تحویل تیم ملی واترپلو دهیم

چیریچ در خصوص برگزاری رقابت های لیگ برتر واترپلو بیان کرد: فکر می‌کنم همین روز‌ها باید مسابقات قهرمانی واترپلو و لیگ را برگزار کنیم. همچنین امیدوارم  تا سطح مسابقات نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند. ما و فدراسیون در تلاش هستیم تا سطحمان را ارتقا دهیم. این اقدام مشکل است، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین بازیکنان را به تیم ملی تحویل دهیم. این اتفاق باعث می‌شود تا به شکل خودکار یک تیم تمام عیار برای رقابت‌های جهانی داشته باشیم. امیدوارم در نهایت بتوانیم سطح واترپلوی ایران را ارتقا دهیم.

 

 

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب