چیریچ: با شروع تمرینات به شرایط خوب میرسیم/ شرایط ما نسبت به حریفان بد نیست

سرمربی تیم‌ملی واترپلو ایران درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان ایران گفت: با شروع تمرینات به شرایط خوبی میرسیم امیدوارم تا در مسابقات پیش رو موفق باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امروز(سه‌شنبه) تمرین ملی‌پوشان‌ واترپلو ایران پس از یک سال و نیم تعطیلی زیر نظر الکساندر چیریچ پیگیری شد.

الکساندر چیریچ سرمربی تیم درخصوص شرایط و آمادگی ملی‌پوشان پس از یک سال و نیم تعطیلی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط یک مقدار پیچیده است. در این مدت بازیکنان تمرینات جدی نداشتند و در حال حاظر نیز منتظر نرمال شدن شرایط هستیم تا نفرات دیگر ما از شهرستان‌ها بیایند که با تیم کامل اردوی خود را داشته باشیم.

چیریچ  ادامه داد: باید تقویم آسیا و تقویم سالانه ما مشخص شود تا بتوانیم با توجه به آن برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم. امیدوارم در مسابقات پیش رو موفق شویم.

او در درباره سطح آمادگی ملی پوشان و زمان بازگشت آمادگی آنها به شرایط مد نظرش‌ افزود: برای شرایط بدنی و آمادگی جسمانی باید بگویم حدودا شش ماه کافی است، اما برای رسیدن به شرایط آمادگی در مسائل تاکتیکی و تکنیکی باید تجربه به دست آوریم که یک الی دو ماه بیشتر از آمادگی جسمانی طول می‌کشد. اگر خوشبینانه بگویم تا دوماه بیشتر نسبته به مسائل جسمانی آماده خواهیم شد. امیدواریم به شرایط خوبی برسیم تا در مسابقات هم موفق باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بین نفرات فعلی استعدادهای جدیدی را برای بازی در لیگ های خارجی داریم یا خیر اظهار داشت: نفرات فعلی باید خودشان کیفیتشان را به نمایش بگذرارند ما باید به این‌ موضوع افتخار کنیم‌ که در رشته‌ای چون واترپلو موفق شدیم بازیکنانی را راهی لیگ‌های خارجی کنیم. رسیدن به سطحی که تیم‌های اروپایی شما را بخواهند در واترپلو راحت نیست. مهدی، حامد، شایان و ارشیا بازیکنانی بودند که در بازی‌های آسیایی جاکارتا خودشان را نشان دادند و بلافاصله هم پیشنهادهایی از لیگ‌های خارجی دریافت کردند. فدراسیون و اهالی‌ ورزش باید به این مهم افتخارکنند.

چیریچ، درباره ارزیابی‌اش از شرایط ملی پوشان با توجه به دوری طولانی مدت از تمرینات گفت: درست می‌گویید و من خوشحالم که اخبار واترپلو را دنبال می‌کنید. ترکیب ما پس از بازیهای آسیایی جاکارتا جوان‌تر شده و امیدوار هستیم، در این مدت زمان باقی مانده نفرات فعلی را به همان تجربه تیم ۲۰۱۸ برسانیم. تا جایی که مطالعه داریم اگر بتوانیم اردو را ادامه دهیم شرایطمان نسبت به حریفان بد نیست.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ویژه ای برای فصل پیش رو با توجه به شناخت بیشترش از واترپلوی ایران دارد؟ افزود: مهم‌ترین و ‌ویژه‌ترین چیز که همیشه‌ به آن اشاره داشتم توجه به رده‌های پایه است. کارهایی شد ولی فعلا ناقص است. ما باید روی رده نوجوانان و نونهالان ‌کار کنیم. نمی‌شود از ۱۷ تا ۲۰ سالگی یک بازیکن را به سطح بالایی رساند. باید از ابتدا کارها اصولی انجام شوند. این کار نباید مقطعی باشد و خانوادها فقط در تابستان‌ها فرزندان خود را به استخرها بفرستند.

وحید رضایی آشتیانی نیز درباره آخرین خبرها از مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: آخرین خبر این است که در اوایل زمستان قهرمانی آسیا را در فیلیپین برگزار کنند، اما فعلا تا این لحظه مسابقات لغو شده است. فعلا خبر قطعی نیست.

 

 

انتهای ‌پیام

image_printپرینت مطلب