چیریچ: حریفان ایران دست روی دست نمی‌گذارند/ مسابقات عیار بازیکنان را مشخص می‌کند

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: حریفان ایران دست روی دست نمی‌گذارند و باید در رقابت با آنها جا نمانیم.

حمیدرضا نقیبی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از  خبرگزاری آنا، دور جدید اردوی تیم ملی واترپلو برای ارزیابی فنی و سنجش میزان آمادگی نفرات دعوت شده در حال پیگیری است و ادامه حضور آنها با نظر کادر فنی میسر می‌شود. سرمربی تیم ملی واترپلو در ورود به تیم ملی را باز نگه داشته و در صورت رؤیت بازیکنان شایسته قطعاً بازیکنان جدیدی به تیم ملی اضافه می‌شوند. الکساندر چیریچ در مورد اردوی تیمش و اتفاقات ماه‌های اخیر تیم ملی واترپلو گفت‌وگویی با ما داشته که در ادامه خواهید خواند.

از روند آماده‌سازی تیم ملی رضایت دارید؟

خدا را شکر همه چیز فراهم است اما باید در کاری که انجام می‌دهیم خیلی جدی‌تر باشیم و بازیکنان هم باید در کاری که انجام می‌دهند خیلی جدی‌تر و متمرکزتر باشند تا بتوانیم خودمان را یک مقدار بالا بکشیم و آماده شویم برای آن سطح از بازی که در انتظارمان است و بتوانیم برای رویارویی با رقیبان‌مان آماده باشیم. بدون تردید هیچ حریفی دست روی دست نمی‌گذارد و ما هم موظف به تلاش مضاعف هستیم تا در رقابت جا نمانیم.

با توجه به آلودگی ویروس کرونا آماده‌سازی تیم ملی همراه با سختی‌های متعددی است. با این مقوله چگونه برخورد کرده‌اید؟

خیلی از برنامه‌هایمان را نمی‌توانیم آن‌جور که می‌خواهیم دنبال کنیم. هم مسابقات مرتب لغو شده و مهم‌تر از همه اینکه مرتب در کارمان وقفه افتاده است. در چنین شرایطی سعی می‌کنیم با تمرین شرایط تیم را حفظ کنیم اما تمرین نمی‌تواند جای مسابقه را بگیرد.

در راه رسیدن به آمادگی مطلوب برای بازی‌های آسیایی چین چه موانعی در مقابل دارید؟

باز هم تأکید می‌کنم بزرگ‌ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که نمی‌توانیم برنامه‌هایمان را دقیق زمان‌بندی کنیم چون با تعطیلی‌های متوالی به خاطر کرونا مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم آن چیزی را که مدنظر قرار داریم فعلاً دنبال کنیم. باید منتظر ماند تا مسابقات از سر گرفته شود و این اطمینان را داشته باشیم مسابقات مهمی که در پیش داریم لغو نمی‌شود.

از سطح پیشرفت تیم ملی واترپلو چه ارزیابی دارید؟

درباره سطح پیشرفت تیم الان نمی‌توانم نظر دقیقی بدهم اما داریم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بچه‌ها را بالا آورده و آماده کنیم. تلاش مستمر و توقف نکردن راه رسیدن به شرایط ایده‌آل است و برای بهترین بودن نباید دست از حرکت کشید.

 

تا چه اندازه از وضعیت رقبای ایران آگاهی دارید؟

متأسفانه به خاطر لغو متوالی مسابقات بین‌المللی نمی‌توانیم دقیق درباره آنها صحبت کنیم. فقط در مورد قزاقستان و ژاپن چون در مسابقات بین‌المللی بودند، می‌توانیم یک مقدار راجع به آنها مطالعه داشته باشیم و به‌طور حتم مسابقات سختی خواهیم داشت. هیچ حریفی آسان نیست و همه رقبا با تمرینات متوالی و دامنه‌دار تلاش می‌کنند تا از نگاه خود در بهترین سطح قرار بگیرند.

پس از کسب عنوان سومی بازی‌های آسیایی جاکارتا چهره‌های شاخص دیگری در واترپلوی ایران ظهور کرده‌اند؟

بعد از بازی‌های آسیایی ما بازیکنان جدیدی اضافه کرده‌ایم، منتهی درخشش و نشان دادن قابلیت‌هایشان بستگی به خودشان دارد. با برگزاری مسابقات عیار واقعی نفرات مشخص می‌شود و پیش آمده بازیکنی که در تمرینات شرایط خوبی داشته درخشش زیادی نداشته و بازیکنی که کمی سطح کمتری داشته در مسابقات نمایش قابل قبولی ارائه کرده است. البته این اتفاق امری نسبی است.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب