کرمی: مسابقه دادن را تمرین نمی‌کنیم

دو شناگر ملی پوش ایران امروز و فردا (13 و 14 مهر 1395) در بخش خاورمیانه مسابقات جام جهانی شنا در دبی با شناگران مطرح و بنام دنیا رقابت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دو شناگر ملی پوش ایران به نام‌های آرمان صانعی و احسان شفائیان فرد در مسابقات جام جهانی شنا بخش خاورمیانه در دبی شرکت می کنند. این مسابقات از امروز (سه‌شنبه) به مدت دو روز با حضور شناگران مطرح و بنام دنیا برگزار می‌شود.
در همین رابطه فرشاد کرمی رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا به سوالاتی با مضمون اختصاصی همین مسابقات پاسخ داد.

 

 

مسابقات دبی در چه قالبی برگزار می‌شود؟

مسابقات به  صورت World cup (مسابقات جایزه بزرگ) برگزار می‌شود. چند سالی است که فدراسیون جهانی شنا (فینا) این مسابقات را در سه بخش به صورت جهانی برگزار می‌کند.

بخش‌بندی بصورت اروپا، آسیای شرقی و خاورمیانه است. شهرهای بزرگ دنیا همچون برلین و پاریس تا به امروز میزبان این مسابقات بوده‌اند. مسابقات در هر بخش بصورت چهار مرحله‌ای برگزار می‌شود که البته شرکت کنندگان می‌توانند مقطعی هم در هر ماده شرکت کنند.

 

شرکت کنندگان ایرانی با چه عنوانی در این مسابقات شرکت خواهند کرد؟

نفرات اعزامی با عنوان تیم ملی ایران اعزام خواهند شد و هیأت شنا استان تهران حامی مالی تیم اعزامی به این مسابقات است. همه نفرات اعزامی به صلاح دید و زیر نظر کادر فنی شنا انتخاب شده‌اند و به دلیل اینکه هر دو شناگر از استان تهران بودند از هیأت شنا استان خواسته شد تا با کمک مالی بتواند این تیم را راهی مسابقات کند. قابل ذکر است که یک نفر از استان دیگری هم مورد نظر کادر فنی قرار گرفته بود که بدلیل مشکلات خدمت سربازی از حضور در این دوره باز ماند.

 

سطح مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سطح برگزاری مسابقات بسیار خوب و از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. حضور شناگران سطح اول دنیا و شناگران المپیکی باعث افزایش سطح این مسابقات است. مسابقه دادن این فصل برای شناگران ما که قرار است در این دوره شرکت کنند بسیار ایده‌آل خواهد بود، زیرا شناگران ما خود را برای شرکت در مسابقات داخلی آماده کرده بودند که به دلایلی تعویق افتاد.

 

چه برنامه‌هایی برای حضور شناگرانمان در نظر گرفته بودید؟

در تمام فصل‌های سال شناگران ما در اردوهای مختلف تمرینی زیر نظر کادر فنی قرار دارند، دلیل اعزام به این مسابقات هم این بود که فصل تمرینی شناگران پایان یافته بود و طبق اهدافی که در نظر داشته‌ایم باید این موقع سال در مسابقاتی شرکت می‌کردیم. ما به چیزی که نیاز داریم مسابقه است. تمرین کردن را بسیار خوب تمرین می‌کنیم، ولی مسابقه دادن را تمرین نمی کنیم در صورتی که مسابقه دادن باعث کسب تجربه خواهد شد.

فدراسیون شنا با وجود تمام سختی‌ها و کم لطفی‌هایی که در حقش می‌شود تمام سعی و تلاش خود را انجام داد تا شناگر به این دوره اعزام کند. با وجود اینکه فدراسیون نسبت به گذشته درآمدهای کمتری دارد اما مسابقات معتبر داخلی زیادی در سراسر کشور برگزار می‌کند. درسالی که گذشت علاوه بر اردوها و مسابقات برون مرزی زیاد، ۱۰ مسابقه داخلی معتبر انجام داده‌ایم که همه آنها گواه بر تلاش روز افزون جهت توسعه و پیشرفت شنای کشور است.

 

هدف از شرکت در این دوره از مسابقات چیست؟

درهر فصلی که مسابقه بدهیم هدف ما کسب تجربه مسابقه، ارتقاء رکوردهای شخصی، پیاده کردن آموزه‌های مربیان و گرفتن ایرادات شخصی است. اهداف دیگری هم بر حسب نوع مسابقات داریم که هدف ما در این مسابقات آماده کردن دو شناگر شایسته کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی پیش روی و بالا بردن سیستم‌های انگیزشی آنها است.

 

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

ما نیاز به حمایت داریم، با دید باز به شنا نگاه کنیم. صرفاً نتیجه‌گرا نباشیم، نتیجه در صورت محیا کردن امکانات بدست می‌آید. جایگاه شنا با تلاش بالا می‌رود، باید در تلاش استمرار داشته باشیم.

ما نیاز به نقد‌های درست و کارآمد داریم، باید از بیرون به ما نگاه شود تا ضعف‌هایمان را درک کنیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب