کرمی: هدف اردوی بوشهر پشتوانه سازی برای تیم ملی شنای بزرگسال است

رئیس کمیته فنی شنا با برشمردن عیارهای دعوت به اردوهای تیم ملی گفت: هدف از اردوی نوجوانان در بوشهر پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسال است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی ریس کمیته شنا در آستانه دور جدید اردوهای تیم ملی شنا نوجوانان اظهار کرد: ابتدا باید از همه شناگرانی که در گذشته در اردوهای ملی حضور و همکاری مثبت داشتند، تشکر کنم. اردو کارگروه نوجوانان متشکل از منتخبین شناگران نوجوان ما، معمولا در ۲ مرحله درطول سال برگزار می‌شود. که مسئولیت این کارگروه برعهده آقای اسکندریون و با هماهنگی مدیر فنی تیم ملی شنا و عضو کمیته فنی شنا آقای کشتکار است. کارگروه نوجوانان ما در طول سال ۲ اردو مقطعی برای شناگران نوجوان و ۲ کیلینیک تخصصی برای مربیان این شناگران برگزار می‌کند.

کرمی درباره زمانبندی این اردو اشاره کرد: این مرحله از اردو قرار بود ماه قبل برگزار شود ولی به دلیل امتحانات بچه ها و تداخل با مسابقات لیگ و مسابقات جام ولایت به تعویق افتاد. اردو از روز ۲۹ دی ماه تا ۳ بهمن به میزبانی شهر بوشهر برگزار می‌شود. که هیات شنا بوشهر کلیه هزینه‌های اردو از قبیل اسکان خوراک و بلیط گروهی از دعوت شدگان از تهران و عسلویه را متقبل شده است و با هماهنگی ها و امکانات موجود خود این اردو را برگزار می کند.

وی افزود: در این اردو بخش ها و تست‌های گوناگونی جهت آماده سازی این شناگران جوان تدارک دیده شده است. در ابتدا برای مشخص شدن وضعیت شناگران تست آمادگی در نظر گرفته شده است تا برای بهبود وضعیت آنها برنامه خاصی تدارک دیده شود. در ادامه تست‌های استعداد یابی برای شناگران محیا خواهد شد تا استعدادهای نهفته آنها کشف گردد. در این اردو قرار است توسط هیات پزشکی استان بوشهر و پایگاه قهرمانی، تست‌های پزشکی از شناگران گرفته شود تا از نظر جسمانی اطلاعاتی در اختیار این کارگروه قرار گیرد. نکته قابل توجه این تست‌ها رشد تمامی این شناگران بوده تا در سنین بالاتر و در رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان بتوانند به موفقیت های چشم گیری دست یابند و با مشخص شدن وضعیت جسمی شناگران شرایط تمرین برای بهتر شدن آنها توسط کارگروه نوجوانان تعیین شود.

ریس کمیته فنی شنا در پاسخ به این پرسش که معیار انتخاب شناگران و کادر فنی، برای دعوت به اردوهای تیم ملی چیست؟ خاطر نشان کرد: شناگرانی که در این دوره انتخاب شده اند بصورت عمده از دو مسابقه که بعنوان مسابقات استعدادیابی تلقی می‌شدند و با حضور مسئول کارگروه و مسئول استعدادیابی نوجوانان ما برگزار شده، انتخاب شده‌اند. مسابقات آموزشگاه کشور در اصفهان و جام آذربایجان که مسابقات مسافت کوتاه بود از جمله رقابت‌هایی بودند که در آن شناگران توسط کارگروه استعداد یاب ما به این اردو دعوت شدند.

وی افزود: ۷ مربی این شناگران را در اردو همراهی می کنند. آقای کشتکار مربی تیم های ملی و اسکندریون مسئول کارگروه نوجوانان در کمیته فنی شنا و ۵ مربی دیگر که از استانهای ی دیگر دعوت شده اند. مربیان این دوره توسط کارگروه نوجوانان انتخاب شده اند و دلیل این انتخاب شناخت قبلی بوده که می تواند در امر کنترل اردو و پیاده سازی برنامه‌های از قبل هماهنگ شده باشد. گزینش مربیان ما بر اساس انتخابی بوده که خود کارگروه داشته و این شائبه بوجود نیاید که چرا مربیان خود این شناگران انتخاب نشدند و یا اینطور نباشد که چون مربی شناگر داشته یا نداشته دعوت شده است،. در اصل این اردو بر این اساس طراحی شده که مربیان دعوت شده از پیش باهم هماهنگ بودن تا با کارگروه کارهای لازم را انجام دهند. مربیان با تجربه ای انتخاب شده اند تا بتوانند به نحو احسن این اردو را برگزار کنند. این افراد مربیانی هستند که مدنظر کار گروه بوده و همچنین مورد تایید کمیته فنی شنا هستند.

کرمی در پایان اشاره کرد: هدف اصلی این اردو ها جمع آوری و آماده سازی شناگران نوجوان ما در کنار هم جهت یادگیری و آماده سازی برای تیم های بزرگسالان و جوانان است. فکر می کنم این آخرین اردو ما تا پایان سال ۹۵ باشه و انشاالله ازسال آینده در طول سال در ۲ مقطع اردو نوجوانان را برگزار خواهیم کرد که یکی از پایه های ما برای برنامه بلندمدت مسابقات المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ و بازی های آسیایی ۲۰۲۲ خواهد بود که از ۲ سال پیش شروع شده و در سالیان آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب