کرواسی قهرمان واترپلو مسابقات جهانی بوداپست ۲۰۱۷ شد

کرواسی با شکست تیم مجارستان بر سکوی نخست هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ایستاد و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هفدهمین دوره بازی‌های قهرمانی جهان فینا از جمعه ۱۴  جولای ۲۰۱۷ (۲۳ تیر ۱۳۹۶) آغاز شد. رقابت‌های واترپلو این دوره از بازی‌ها از ۱۷ جولای ۲۰۱۷ (۲۶ تیر  ۱۳۹۶) آغاز و شب گذشته(شنبه) با برگزاری فینال این مسابقات به پایان رسید. کرواسی در مرحله نیمه نهایی موفق به شکست صربستان مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان المپیک شده و بعنوان تیم اول راهی فینال شد. در سوی دیگر مجارستان میزبان با شکست یونان حریف کرواسی در فینال شد. همچنین دو تیم صربستان و یونان نیز برای مشخص شدن جایگاه سوم باهم به رقابت پرداختند .

صربستان که با شکست در مقابل کرواسی از کسب مدال طلا باز مانده بود شب گذشته(شنبه) به مصاف یونان رفت و در یک دیدار زیبا و جذاب موفق شد با نتیجه ۱۱ بر ۷ این تیم را شکست دهد و مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

در سوی دیگر و در فینال این رقابت‌ها دو تیم مجارستان و کرواسی به آب زدند. مجارستان که با داشتن امتیاز میزبانی و در حضور تماشاگران پرشور خود امید زیادی به پیروز در مقابل کرواسی داشت در ابتدا کمی ضعیف بازی را آغاز کرد و در تایم نخست این کرواسی بود که ۴ بر صفر از مجارستان پیشی گرفت. اما در تایم دوم بازی مجارستان توانست دو گل خورده را جبران کرده و دو بر صفر به صود این تیم به پایان رسید. اما دو تایم پایانی بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید و در مجموع این تیم کرواسی بود که با نمایش عملکرد بسیار خوب بازیکنان خود در کل مسابقات موفق شد با نتیجه ۸ بر ۶ میزبان این دوره از رقابت‌ها را از پیش رو بردارد و عنوان نخست هفدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جهان را کسب و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند.

در پایان این رقابت‌ها  آندره پرلینویچ(Andrea Prlainovic) از صربستان و ساندرو سوکونو(Sandro Sukno) از کرواسی به ترتیب ارزشمندترین بازیکن دیدار رده بندی و فینال نام گرفتند. همچنین یوسن فونتولیس (Ioannis Fountoulis) از یونان با به ثمر رساندن ۲۳ گل عنوان گلزن برتر و ویکتور ویکتور (Viktor Viktor) از مجارستان بعنوان دروازبان برتر این مسابقات انتخاب شدند

 

جدول رده بندی نهایی هفدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جهان _بوداپست ۲۰۱۷

رتبه نام تیم
اول کرواسی
دوم  مجارستان
سوم  صربستان
چهارم  یونان
پنجم مونته‌نگرو
ششم  ایتالیا
هفتم  استرالیا
هشتم روسیه
نهم اسپانیا
دهم ژاپن
یازدهم قزاقستان
دوازدهم برزیل
سیزدهم آمریکا
چهاردهم فرانسه
پانزدهم کانادا
شانزدهم آفریقای جنوبی

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.