کریمی: برای آغاز مسابقات ثانیه‌شماری می‌کنیم

تیم ملی واترپلوی مردان ایران در حالی این روزها تمرینات خود را سپری می‌کند که تنها 5 روز به آغاز  مسابقات توسعه جهانی واترپلو باقی مانده است. مسابقاتی که قرار است از سوم تا هشتم خرداد ماه سال جاری به میزبانی استخر 9 دی شهید شیرودی برگزار خواهد شد.

پرتو جغتایی/

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو، روزنامه کلید نوشت:

مردان واترپلو ایران در حالی که نزدیک به دو ماه در اردوی مستمر حضور داشتند امروز از آمادگی خوبی برای حضور در این مسابقات بهره‌مند شده‌اند. روزنامه کلید در آستانه این مسابقات گفتگویی با یکی از جوان‌ترین بازیکنان حال حاضر تیم ملی که وظیفه سنگربانی از دروازه ایران در این مسابقات را بر عهده دارد ترتیب داده است:

حامد کریمی یکی از ملی‌پوشان جوان تیم ملی است که برای حضور در این مسابقات از انگیزه بالایی برخوردار است. او ایران را یکی از شانس‌های اصلی رفتن روی سکو می‌داند و به توانمندی تایم ایران امیدوار است: «تمرینات منظم و با نشاطی که این روزها سپری کرده‌ایم باعث شده است تیمی کاملا آماده و با انگیزه داشته باشیم. باید اعتراف کنم که بازیکنان برای آغاز مسابقات ثانیه‌شماری می‌کنند و منتظرند تا قدرت خود را به رخ حریفان جهانی‌شان بکشند.»

دروازه‌بان هفده ساله تیم ملی واترپلو حضور توامان بازیکنان جوان و با تجربه در کنار یکدیگر را عامل بسیار مهمی قلمداد می‌کند: «شاید بتوان گفت که بهترین تیم چند سال اخیر را داریم. تیمی که ترکیبی از جوانان و باتجربه‌تر هاست. بازیکنان به هم کمک می‌کنند و با همدلی تمرین می‌کنند. قطعا این همدلی بین تک تک اعضای تیم در زمان مسابقات نقطه اتکای تیم خواهد بود.»

حامد کریمی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از نخستین تجربه میزبانی ایران در مسابقات توسعه جهانی هم می‌گوید: « من اطمینان دارم که این میزبانی راحت به دست نیامده است و تلاش زیادی برای اخذ آن از سوی فدراسیون ایران صورت گرفته است. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد فدراسیون شنا پس از سپری کردن دوران بحرانی در چند سال قبل ، بتواند به این زودی‌ها میزبانی رقابت‌هایی اینچنینی را به دست آورد. قطعا تلاش زیادی صورت گرفته است. در همین راستا تیم اجرایی این مسابقات باید از جان و دل مایه بگذارند تا شایستگی ایران در میزبانی مسابقات را به جهان نشان دهند. همانگونه که میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا به بهترین شکل انجام گرفت و حتی سبب تقدیر مسوولان کنفدراسیون شنا آسیا شد. امیدوارم این روند در مسابقات فیناتراپی هم ادامه‌دار باشد اتفاقی که قطعا با همکاری مسوولان ورزش کشور و همت فدراسیون شنا بسیار محتمل است.»

بازیکن تیم ملی واترپلو ایران به کسب نتیجه تیمش در مسابقات فیناتراپی بسیار امیدوار است:« ایجاد شدن فرصت این چنینی نکته مثبتی است که نباید از دست برود. من اطمینان دارم تیم ایران از صاحبان مدال در این مسابقات خواهد بود. درباره رنگ مدال نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی داشته باشم. اما اطمینان دام اگر کم اشتباه ظاهر شویم و انگیزه و نشاطی که در تمرینات داریم در مسابقات هم داشته باشیم، قهرمانی هم دور از دسترس نخواهد بود. با وجود این که تیم‌های خوبی هم در این مسابقات حاضر هستند و درصد بالایی از آن‌ها امیدوار به کسب قهرمانی‌اند. با تمام این تفاسیر قطعا تیم ایران با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی شانس بیشتری نسبت به حریفانش دارد.»

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب