حمید کریمی: تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک به کار می‌گیرم

شیرجه‌رو تیم ملی ایران گفت: شرایط سختی به وجود آمده اما تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو به کار می‌گیرم.

سید مهدی خادم نبی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، «حمید کریمی» یکی از امیدهای‌ کسب سهمیه المپیک توکیو در رشته شیرجه، حدود دو سال پیش در راستای سیاست‌های فدراسیون جهانی شنا و با رایزنی مسوولان فدراسیون ایران برای حضور در کمپ تمرینی فینا در روسیه عازم این کشور شد.

این کمپ تمرینی که در شهر کازان برگزار می‌شد به علت شیوع ویروس کرونا در جهان تعطیل شده و شیرجه روی ایران مجبور شد تا به ایران بازگردد.

وی در گفت و گو با ایرنا در خصوص بازگشت خود از روسیه، اظهار داشت: من تقریبا یکسال در این کمپ تمرینی حضور داشتم و تمرینات خود را در خشکی و آب دنبال می‌کردم که با شیوع کرونا همه این برنامه‌ها بهم ریخت و تمرینات به طور کل تعطیل شد. بعد از این تعطیلی فراگیر و اواسط اردیبهشت‌ماه، پروازی برای ایرانیان قراردادند و من نیز با همان پرواز به ایران برگشتم. تا به الان خبری از آن‌جا دریافت نکردم و منتظر هستم تا ببینم چه شرایطی رقم خواهد خورد.

کریمی در مورد امکانات و شرایط این اردو، خاطرنشان کرد: شرایط فوق‌العاده‌ای در آن‌جا داشتیم. ۲ وعده در روز تمرین می‌کردیم و تمام فکر و ذکرمان ورزش بود. آنجا از لحاظ مربی، امکانات و علم ورزشی بی‌نظیر بود. کشور روسیه نیز یکی از بهترین‌های شیرجه هستند و همیشه در این رشته حرف برای گفتن دارند.

وی درباره امکانات اقامتی در کمپ تمرینی روسیه، عنوان کرد: من در یک شهرک دانشگاهی اقامت داشتم که بیشتر ساکنین آنجا دانشجو بودند. اتاق‌ها به حالت سوئیت بود. تنهایی در آنجا اذیت‌کننده بود اما به خاطر هدفی که داشتم، تمرکز خود را بر روی تمرینات گذاشتم تا بیشترین استفاده را از امکانات آن‌جا داشته باشم.

حمید کریمی

شیرجه‌روی ایرانی ادامه داد: با انجام تمرینات منظم در این کمپ تمرینی، برای کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوار بودیم اما حالا کمی شرایط تغییر کرده و سخت شده است. هنوز هم معلوم نیست که المپیک برگزار می‌شود یا خیر و این کار را سخت می‌کند.

وی در خصوص تفاوت‌های کمپ تمرینی روسیه با امکانات رشته شیرجه در ایران، گفت: کمپ تمرینی برای تمرینات در خشکی امکانات بسیار حرفه‌ای داشت. ترامپولین‌های مجزا، کمربندهای شیرجه و استخرهای ابری که برای تمرینات در خشکی بسیار اهمیت دارند در آنجا وجود داشت که این موارد در ایران اصلا وجود ندارد. در استخر هم امکانات بی‌نظیری وجود داشت که انجام تمرینات را بسیار حرفه‌ای می‌کرد. به طور مثال از کف استخرهای مجموعه فینا، حباب‌هایی به بالا می‌آمد که باعث می‌شد در سطح آب کف درست شود و آسیب‌دیدگی‌های شیرجه‌روها کمتر شود.

کریمی در مورد وضعیت پیگیری تمرینات خود در ایران، گفت: تمرینات ما به دلیل شیوع کرونا مدتی تعطیل شده بود اما حالا هر روز در ورزشگاه آزادی تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم. نمی‌توان برای کسب سهمیه المپیک قول صد درصد داد اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم این سهمیه را کسب کنیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب