کشتکار: باید به کادر فنی شنا اعتماد شود

تیم ملی شنا ایران با چهار ملی پوش آماده حضور در مسابقات شنا قهرمانی آسیا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سه رشته مهم و مدال آور شنا، شیرجه و واترپلو ایران بعد از چند دوره دوری از عرصه مسابقات آسیا، امسال سطح و کیفیت خود را در بالاترین مسابقات قاره کهن محک می‌زنند.

تیم شنای ایران با هدف جوان گرایی و پرورش نبوغ ورزشی از سنین کم با تفکر قهرمان پروری تصمیم به اعزام دو شناگر جوان و دو شناگر بزرگسال به این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ژاپن گرفته است.

در حال حاضر عباسعلی کشتکار به عنوان سرمربی تیم مسئولیت آماده‌سازی و القاء تکنیک‌های مسابقاتی به شاگردانش را بر عهده دارد.

کشتکار در رابطه با حضور تیم ایران پس از مدت‌ها بیان کرد: هدف غایی ما از انجام این اردوها و مسابقات، بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است. پیش از این ستاد هم تشکیل شده و در واقع شروع به فعالیت کردیم. بین این‌بازه زمانی مسابقات و اردوهای متعددی هم وجود داشت به عنوان مثال کسب سهمیه المپیک برای ما بسیار اهمیت داشت که اگر وزارت ورزش و جوانان به همراه کمیته ملی المپیک حمایت و اعتماد کافی می‌کردند، خیلی به آن نزدیک بودیم.

سرمربی تیم ملی شنای ایران با بیان نحوه گزینش ملی‌پوشان ادامه داد: زمانی که المپیک در جریان بود، کادر فنی تیم ملی اردوی خود را با حضور ۲۳ نفر از بهترین‌های کشور برگزار کرد، این افراد به دلیل این‌که به شکل متمرکز و غیر متمرکز با کادر ملی و فدراسیون در تماس و ارتباط بودند و برنامه‌های خودشان را با ما هماهنگ می‌کردند. این اردو با هدف ارزیابی شناگران در طی پنج ماه اولیه سال با برنامه‌هایی که از ما می‌گرفتند، طول انجامید. در پایان این اردو، پیش‌بینی یک مسابقه خوب کشوری کمک زیادی به کادر فنی در ارزیابی‌ها کرد. در پایان توانستیم از میان ۲۳ نفر اولیه که دعوت کرده بودیم ۱۰ نفر را غربال کنیم و در یک فاز جدید در مرحله دوم اردو که در خراسان رضوی انجام می‌شد به ارزیابی‌های بیشتر ادامه دهیم. این ۱۴ نفر تست‌های مختلف بدن‌سازی را پشت سر گذاشتند و در پایان قرار بود مسابقات جام زنده رود به میزبانی اصفهان انجام گیرد که متاسفانه برگزار نشد و ما مجبور بودیم در همان اردوی مشهد خودمان ارزیابی‌ها را انجام دهیم و نفراتی را که می‌خواهیم به مسابقات قهرمانی آسیا بفرستیم.

کشتکار در مورد اعلام زمان اسامی نفرات اعزامی افزود: اسامی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا که برگزیده شده بودند توسط بنده تقریبا دو ماه پیش به فدراسیون اعلام شد، برای آن‌که اطلاع رسانی شود و اگر کسی تشویقی و یا انتقادی دارد نسبت به اینکه جایش در تیم خالی است بتواند زودتر اعتراض کند و ما مورد بررسی قرار دهیم. از بین این عزیزان با تدبیر و سیاست فدراسیون و کادر فنی ما تعداد مخلوطی از بچه‌های بزرگسال، با هدف حضور در فینال مسابقات آسیایی و دو نفر جوانان، پیرو اندیشه‌های شخص آقای رضوانی که خواستار سرمایه‌گذاری در بخش جوانان هستند را انتخاب کردیم.

وی در مورد سطح انتظار و توقع از نفراتی که در مسابقات ژاپن شرکت خواهند کرد، ادامه داد: جمال چاووشی‌فر کاپیتان تیم ملی و مهدی انصاری دو نفری هستند که در بخش بزرگسال در این مسابقات شرکت می‌کنند و ما امیدوار به حضورشان در فینال دو ماده‌ هستیم. دو شناگر جوان هم به نام های سینا غلامپور از شهرستان نیشابور و بنیامین قره‌حسنلو از استان البرز هستند، که هر دو آن‌ها رکورددار کشور در رده سنی جوانان به شمار می‌آیند.

وی در پایان در خصوص این‌که چه زمانی روی سکوهای جهانی خواهیم رفت، گفت: هیچ فدراسیونی نمی‌تواند بدون هدف گذاری وارد یک مسابقه شود و کسب عنوان کند. شناگران ایران بسیار باهوش هستند و فیزیک بدنی فوق‌العاده‌ای دارند که اگر حمایت شوند جایگاه مناسبی در شنای آسیا را کسب می‌کنند. ما اگر حمایت می‌شدیم حتما سهمیه المپیک را کسب می‌کردیم

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب