کشتکار: به‌جای بهانه‌گیری رکورد شکستیم

سرمربی تیم ملی شنای ایران گفت: به‌رغم کمبودها و نبود حمایت‌ها، تیم ملی شنا برای کسب چند سهمیه به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری آنا نوشت:

تیم ملی شنا این روزها در «دبرسن» مجارستان همراه با ملی‌پوشان شنای این کشور که همگی جزو برترین شناگران جهان هستند، تمرینات مشترک خود را برگزار می‌کند تا ماه آینده با آمادگی بالاتری برای کسب سهمیه‌های المپیک به رقابت با حریفان خود بپردازد. در چنین شرایطی عباسعلی کشتکار، سرمربی تیم ملی شنا به دلیل بیماری همسرش همراه شاگردانش به اردوی مجارستان نرفت و خشایار حضرتی دستیار او در این اردو حضور دارد.

کشتکار در خصوص شرایطی که ملی‌پوشان برای حضور در المپیک طی کرده‌اند، گفت: «پس از تمرینات متناوبی که سال گذشته به صورت متمرکز برگزار کردیم، دور دوم تمرینات از ۲۸ فروردین با هدف صعود به المپیک دنبال شد. بچه‌ها از انگیزه بالایی برخوردار هستند، چرا که در تورنمنت‌های تایلند و دوبی به رکوردهای ورودی المپیک نزدیک شدیم و به‌همین خاطر با هدف ورود به المپیک ریو به صورت جدی تمرینات را دنبال کردیم.»

وی ادامه داد: «به رغم آنکه انتظار می‌رفت تا شاهد بسته‌های حمایتی از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باشیم اما این قبیل حمایت‌ها از تیم ملی نشد. شاید تنها کمی شاهد بسته‌‌های تشویقی بودیم که مسلما نتوانست ما را آنچنان به هدف‌مان نزدیک تر کند. به هرحال من و اعضای کادرفنی تیم ملی شنا به دنبال بهانه نیستیم. با توجه به نمودار پیشرفتی که برای تک تک ملی‌پوشان وجود دارد، شانس رسیدن ما به المپیک بسیار زیاد شده و حالا هم بچه‌ها در اردوی مجارستان به دنبال آن هستند تا چند دهم ثانیه فاصله خود تا حدنصاب‌های ورودی المپیک را از بین ببرند و شنای ایران در المپیک با ۵ سهمیه به رقابت با حریفانش بپردازد.»

او با اشاره به اینکه در این مدت که در کنار تیم ملی نیست، به فعالیت‌های دیگری خواهد پرداخت،‌ بیان کرد: «با هماهنگی که با مسئول شنای استان تبریز انجام شده تا زمان شروع مسابقات کسب سهمیه المپیک در مدارس شنای این استان شرایط شناگران مستعدی که می‌توانند برای تیم ملی مثمرثمر باشند را در جریان مسابقات بررسی می‌کنم چرا که بعد از بازی‌های المپیک ما باید در مسابقات آسیایی ژاپن حضوری پرقدرت داشته باشیم و بیش از گذشته قدرت شنای ایران را به همگان نشان دهیم.»

سرمربی تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: «ضمن اینکه من تمام تلاشم را خواهم کرد تا چند روز پیش از شروع مسابقات کسب سهمیه المپیک در مجارستان خود را به اردوی تیم ملی برسانم و در زمان برگزاری رقابت‌ها به خوبی از بچه‌ها حمایت کنم تا آنها با انگیزه بیشتری برای رسیدن به المپیک ریو با رقبا مسابقه بدهند.»

کشتکار با بیان این نکته که ملی‌پوشان به مرز خودباوری رسیده‌اند، تاکید کرد: «اعتقاد دارم از ۵ شناگری که داریم، به احتمال قطع به یقین چند سهمیه المپیک به‌دست خواهیم آورد. ما در ماده‌‌های کرال سینه و کرال پشت و قورباغه بسیار شرایط خوبی را داریم و سیرصعودی شناگران‌مان این موضوع را ثابت کرده است. تنها در ماده ۲۰۰ متر سرعت کمی با رکوردهایی که باید ثبت می‌کردیم، فاصله داریم و البته امیدواریم که این فاصله‌ با تمریناتی که شناگر ما پیگیری می‌کند، از بین برود.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب