کشتکار: شش ماه پر مخاطره پیش رو داریم

عباسعلی کشتکار با اشاره به اردوی تیم ملی شنا گفت: خوشبختانه شناگران اردوی تیم ملی شنا هم در بخش جوانان و هم در بخش بزرگسالان در شرایط مطلوبی قرار دارند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا در مورد تمرینات شناگران جوان و بزرگسال حاضر در اردوی تیم ملی که همزمان برای شرکت در رقابت های شنای بین المللی دبی و همچنین بازی های آسیایی خود را آماده می کنند، اظهار کرد: اردوها از پنجم فروردین ماه با حضور پنج شناگر جوان و شش شناگر بزرگسال آغاز شده است و تا ۲۱ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اردوی بسیار خوب و قابل قبولی از نظر فنی برگزار کردیم. در بخش جوانان که هدف کسب سهمیه المپیک جوانان است شناگران در آمادگی بسیار خوبی از نظر روحی و فیزیکی به سر می برند و تمریناتشان را در کنار سایر هم تیمی هایشان با انگیزه بالا دنبال می کنند. باید به این نکته اشاره کنم که علاوه بر انجام تمرینات سعی کردیم فضای دوستانه ای را بین شناگران جوان به وجود آوریم و در کل صفت عزت نفس را به آنها آموزش دهیم.
کشتکار ادامه داد: یک ورزشکار ضمن آموزش مهارت های تکنیکی باید همکاری، برقراری ارتباط دوستانه و پذیرفتن مسئولیت را آموزش ببیند آنها باید بتوانند با مشکلاتی که در اردو به وجود می آید که مشابه آن ممکن است در سفرها و اردوهای برون مرزی نیز تکرار شود آشنا شوند و بتوانند آنها را بدون حضور خانواده و حتی مربیانشان ار پیش رو بردارند.
سرمربی تیم ملی شنا در مورد حضور شناگران جوان در رقابت های پیش رو یادآور شد: همانطور که می دانید رقابت های شنای بین المللی دبی پیش رو است و شناگران جوان ما باید برای کسب سهمیه المپیک جوانان در آن شرکت کنند. البته تمامی آنها توانسته اند ورودی B را کسب کنند و تلاش ما برای بهبود رکوردهای B و کسب ورودی A است.
کشتکار با مثبت ارزیابی کردن تمرینات شنای بزرگسالان افزود: تیم ملی شنا بزرگسالان که خود را برای شرکت در بازی های آسیایی آماده می کند نیز مانند جوانان در اردوی تمرینی به سر می برند و تمریناتشان را با جدیت تمام برای حضوری شایسته در این رقابت ها آماده می کنند.
وی در مورد ادامه اردوهای تیم شنای بزرگسالان گفت: شش ماه آینده فصل طولانی و پرمخاطره ای برای شنای ایران خواهد بود. طبق برنامه ریزی های انجام شده اردوها پیوسته و گاهی اوقات ناپیوسته خواهد بود و یک اردوی برون مرزی در بلغارستان نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب