کشتکار : پنج شانس کسب سهمیه المپیک داریم/ امیدوارم دیگر مشکل خروج از کشور نداشته باشیم

سرمربی تیم ملی شنای ایران با اشاره به برنامه ریزی برای تشکیل اردوای متمرکز و غیر متمرکز در سال جدید نسبت به موفقیت پنج شناگر ایران در رقابت های کسب سهیه المپیک اظهار امیدواری کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار در حاشیه اردوهای تیم ملی شنا، اظهار کرد: بر اساس تدابیر گذشته فدراسیون منی بر اینکه اردوها باید تا حصول نتیجه ادامه پیدا کند، کار را در سال جدید از سر گرفتیم. بر همین سیاست اردوها را در سال ۹۵ استارت زدیم. این نفرات دعوت شده مجموعه ای از بهترین هایی بودند که در قهرمانی کشور، لیگ و مسابقات بین المللی نتایج خوبی کسب کردند. این ها می توانند به عنوان پشتوانه شنای ایران در آینده مفید باشند. همه آن ها بسیار به رکوردهای ملی نزدیک هستند و با موفقیت فاصله ای ندارند.
وی افزود: ۳۲ نفر هم در اردوهای غیر متمرکز در استان ها و پایگاه های قهرمانی زیر نظر مربیان منتخب هیات ها کار می کنند. از هیات های استانی خواهش کردیم که مربیان شنای غیر متمرکز سراسر کشور با ما همکاری کنند. مربیان بومی شناگران باید با کادر فنی تیم ملی در ارتباط باشند تا بتوانیم دستاوردها و آمار و اطلاعات را از آن ها بگیریم. الان تا امرز که اردو را آغاز کردیم مربیان از کرمانشاه، فارس، زنجان، تهران و مازندران و شیراز پیگیر امور بودند و با کادر فنی هماهنگ هستند. ما به آن ها برنامه های خودمان را اعلام کردیم و هم نتایج تست ها را بررسی کردیم. انشالله تا پایان خرداد ماه نفرات برتر اردوها تغیر خواهد کرد. بازیکنانی که در اردوی متمرکز هستند به خوبی رصد می شوند.
سرمربی تیم ملی شنای ایران درباره برنامه تیم ملی جهت کسب سهمیه المپیک گفت: ما یک اردوی بلند مدت را پیش بینی کردیم. اما متاسفانه بروکراسی موجود باعت شده بسیاری از شناگران ما که دانشجو یا سرباز هستند، دچار مشکل شوند. بخش نامه ها حاکی از این است که شناگران نمی توانند بیشتر از ۴۵ روز در خارج از اردو باشند. نمی دانیم ورزشکاران سایر رشته ها چطور بیش از این در خارج از کشور می مانند و دچار مشکل نمی شوند. کاش این امکان برای شناگران هم فرآهم می شد. الان ما منتظریم که این ارتباط بین نظلام وظیفه برقرار شود تا امکان حضور ما در اردوهای خارجی فرآهم شود. در غیر این صورت ممکن است سیاست خود را برای اردوهای تیم ملی تغییر دهیم . ما زمان بسیار کمی داریم. این زمان شامل مسابقه و تمرین است. تا حدود ۱۲ تیرماه تمام تلاش را برای کسب سهمیه و انتخابی انجام می دهیم. طبق برنامه قبلی باید احتمالا از حدود یکماه دیگر در مجارستان باشیم اما هنوز تکلیف مشخص نیست.
وی در پایان گفت: مهدی انصاری، جمال چاوشی فر، آریا نسیمی شاد و آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی بخت های اصلی ما برای کسب سهمیه هستند. این افراد را زیر نظر داریم تا اگر قسمت شود برای کسب سهمیه به مجارستان برویم و دست پر برگردیم.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب