گامر دیلانچیان: نتایج شناگران در مسابقات جهانی فوق العاده بود

مربی تیم ملی شنا درباره نتایج این تیم در مسابقات قهرمانی جهان گفت: نتایج فوق العاده و دور از انتظاری بود که نشان می‌دهد شنای ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد.

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کسب نتایج شناگران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: پس‌ از بازی‌های المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان بالاترین سطح را دارد. برای حضور در این مسابقات شناگران باید ورودی را در مسابقات کاپ جهانی و یا مسابقات مورد تأیید فینا به دست آورند. سه شناگر ایران در چهار ماده موفق شدند ورودی رقابت‌های جهانی را بدست آورند. این بیشترین تعداد شناگر و کسب ورودی در مسابقات قهرمانی جهانی بود.

مربی تیم ملی شنا افزود: این نشان از پیشرفت و رو به رشد بودن شنا ایران دارد، در این مسابقات بیشترین تعداد شناگران سطح بالا، قهرمانان جهان و ۱۳ نفر از مدال‌آوران المپیک حضور داشتند. رکوردهای جهانی در چندین ماده شکسته شد که نشان داد سطح کیفی مسابقات بالا بود.

وی در ادامه درباره نتایج و شناگران ایران گفت: مهرشاد افقری در ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه توانست رکورد ملی را ارتقا دهد و یک سطح شنای ایران را به جهانی نزدیک‌تر کند. متین بالسینی نیز در ۲۰۰ متر پروانه رکورد ملی را جابجا کرد. سینا غلامپور در مسابقات کاپ جهانی برای کسب ورودی رکورد ملی را زد اما متأسفانه با یک بدشانسی نتوانست به کارش در این رقابت‌ها ادامه دهد. خدا را شکر نتایج خوب بود. فصلی که برای ملی‌پوشان بسته بودیم و هدف‌گذاری که برایشان انجام داده بودیم طبق نظر بنده و مربیان شخصی آن‌ها محقق شد.

دیلانچیان اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان و حتی مربیان داخلی نتایج را فوق‌العاده و دور از انتظار توصیف کردند. امیدوارم با حمایت‌های لازم مادی و معنوی از شناگران بتوانیم تا بازی‌های آسیایی اردوهای خوب، منظم و مدونی برگزار کنیم تا روند روبه‌رشد شنا تکمیل و با یک اتفاق خوب در بازی‌های آسیایی، شنای ایران را به رده بین‌المللی نزدیک و حتی بتوانیم مدال آسیایی کسب کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب