گلریز: مسابقات آب های آزاد را تا کشورهای حاشیه خزر گسترش می دهیم

رئیس هیات شنا استان گیلان گفت: بارها ریاست فدراسیون مشکلات اساسی هیات را برطرف کرده است که از این بابت من مدیون او هستم.

به گزارش روابط عمومی فداسیون شنا، شیرجه و واترپلو پرویز گلریز ارم ساداتی رئیس هیات شنا استان گیلان درباره فعالیت‌های این هیات گفت: خوش بختانه در تمامی رشته ها در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت داریم. در واترپلو و شنا در تمامی رده های سنی تیم داری می کنیم. حتی بانوان واترپلوئیست ما در سال ۹۴ درمسابقات قهرمانی کشور در جایگاه اول قرار گرفتند. به علاوه این که بانوان در رشته شنای موزون نیز بسیار فعال هستند. لیگ استانی شنا نیز راه اندازی شده است. داوران و مربیان بسیار زبده ای نیز در سطح استان فعالیت دارند که بخشی از این فعالیت ها به هیات بازمی گردد و بخشی دیگر به دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گیلان که عملکردی قوی در بحث مربیگری و داوری دارد.
گلریز ادامه داد: در روزهای ۵ و ۶ شهریور میزبان مسابقات قهرمانی کشور آب های آزاد هستیم. این مسابقات در بندر انزلی و با همکاری منطقه آزاد انزلی برگزار می شود. سال گذشته در همین مسابقات که به میزبانی منطقه ساحلی رودسر برگزار شد، تیم گیلان به مقام قهرمانی رسید. با توجه به پیش بینی های انجام شده امسال حدود ۲۰۰ شناگر در رده های سنی مختلف در رقابت های قهرمانی کشور آب های آزاد شرکت خواهند داشت. قصد داریم با همکاری منطقه آزاد انزلی این رقابت ها را به کشورهای حاشیه دریای خزر بکشانیم.
او درباره وضعیت استخر کوثر شهر رشت اظهار داشت: بیش از ۳ سال است تنها استخر اداره کل ورزش و جوانان شهر رشت به بهانه بازسازی تعطیل شده است. بیش از ۳۰ درصد بازسازی انجام شده است و اکنون یک سالی است که بازسازی نیز متوقف شده است. دستور پرداخت اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد تومان برای بازسازی استخر کوثر سال ها پیش از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه به مدیر کل اداره ورزش و جوانان وقت استان گیلان ابلاغ شد اما هنوز خبری از مبلغ نیست. هیات استان گیلان آماده است بخشی از هزینه های استخر کوثر را در قالب کمک های مردمی پرداخت کند به شرط آن که این استخر به پایگاه قهرمانی تبدیل شود و در اختیار هیات قرار دهد.
رئیس هیات شنا استان گیلان تصریح کرد: شهر رشت به دلیل جمعیت زیاد و قرار گرفتن شهرهای کوچک در اطراف آن نیازمند استخر است. در این سال ها که استخری در اختیار نداشتیم با اجاره استخرآب منطقه ای گیلان امورهیات را پیش می بردیم. اجاره این استخر بسیار سنگین بود. در حال حاضر نیز سانس هایی از استخر نیروی دریایی انزلی را اجاره کرده ایم که باز هم هزینه های زیادی را به هیات تحمیل می کند. متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل بالا رفتن هزینه های مربوط به استخر از تعداد علاقمندان به ورزش های آبی کاسته شده است.
گلریز درباره چگونگی ارتباط هیات استان گیلان و فدراسیون خاطر نشان کرد: ۶ سال است که هدایت هیات را بر عهده دارم. در مدت ریاست رضوانی در شاهد بودم که او با تمام توان در جهت تعامل، همراهی و هماهنگی با هیات گیلان قدم بر می دارد و از هیچ کمکی به ما دریغ نمی کند. به یاد ندارم ریاست فدراسیون حتی یک بار در برابر خواسته های ما اما و اگربه میان آورده باشد. رضوانی بارها شخصا وارد مسائل و مشکلات ما شد و آن ها را حل وفصل کرد. در بحث استخر کوثر نیز او از وزیر قول مساعد گرفته است. من به شخصه به رضوانی مدیون هستم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب