یاقوتی: تابستان و پاییز امسال بیشترین برنامه را داریم

قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به بالا بودن هزینه های ورزش حرفه ای، پاداش ها را در تأمین بخشی از این هزینه ها مفید دانست.

الهام محمدی‌مجد/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمد یاقوتی، قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور بیان داشت: ورزش در حقیقت همه جای دنیا حرفه ای شده است اگر به ورزشکاران هدیه و پاداش داده نشود بخشی از مشکلاتشان حل نمی شود. هزینه های ورزش سنگین است. پاداش ها قسمتی از هزینه ها را تأمین می کند تا هر رشته ای که ورزش می کنند را ادامه دهند.

وی درخصوص برنامه های فدراسیون شنا نیز گفت: ما در تابستان و پاییز در رده های سنی و استان های مختلف بیشترین برنامه مسابقات را داریم. بعد از ماه رمضان در زنجان مسابقات واترپلو ۱۱ و ۱۲ ، زیر ۱۴ و زیر ۱۹ سال را داریم که در مدت ۳ تا ۵ روز انجام می شود.

یاقوتی اضافه کرد: تیم شنا بزرگسالان هم الان برای کسب سهمیه المپیک در مجارستان است، جوانان هم ۲۸ روز دیگر برای مسابقات قهرمانی آسیا به اندونزی اعزام می شوند ما سال گذشته توانستیم مدال برنز بگیریم انشالله در این دوره هم بتوانیم مدال بگیریم.

قائم مقام فدراسیون شنا درباره واترپلو نیز عنوان کرد: تیم واترپلو آبان ماه رقابت های قهرمانی آسیا را در توکیو دارد. تیم ایران جوان شده است و به هرحال چندسال طول می کشد تا پا بگیرد ولی چیریچ سرمربی صربستانی تیم خیلی خوب است و انشالله جزو ۴ تیم خواهیم بود و بعد از آن هم در بازی های آسیایی مقامی درخور کسب خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.