یاقوتی: حضور در اینچئون به پیشرفت واترپلو کمک می‌کند

قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می‌گوید برای پیشرفت در رشته واترپلو نیاز به برگزاری دیدارهای تدارکاتی بیشتری با تیم‌های خوب و قدرتمند داریم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمد یاقوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در رشته‌های واترپلو خاطرنشان کرد: با یک برنامه‌ریزی مناسب، آوردن یک مربی خوب خارجی، برگزاری اردوهای تدارکاتی و باز گذاشتن راه برای ورود استعدادهای جوان خوشبختانه رشته واترپلو به پیشرفت خوبی رسیده است.
او ادامه داد: البته هنوز جا برای کار کردن بسیار است و حضور در بازی‌های آسیایی می‌تواند کمک فراوانی به پیشرفت رشته واترپلو داشته باشد.
قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به مهم‌ترین نیازهای رشته واترپلو اشاره کرد و گفت: ورزشکاران واترپلوی ما نیاز به برگزاری دیدارهای تدارکاتی بیشتری دارند. واترپلوئیست‌های ما باید حداقل هر ماه یک دیدار خوب و سنگین برگزار کنند تا با انگیزه بالاتری به کار خود ادامه دهند.
یاقوتی افزود: تمرین کردن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید با حریفان خوب و نامدار دیدار کنیم تا در بازی‌های اصلی بتوانیم با قوت زیادی حضور پیدا کنیم.
او به برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های جوانان و بزرگسالان واترپلوی ایران در مجارستان اشاره کرد و گفت: حضور در این اردو می‌تواند سبب بالا رفتن آمادگی تیم ملی واترپلوی ایران در صورت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون شود.
قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به سنین پایه می‌شود، اظهار کرد: در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌ساز داشتن یک تیم ملی واترپلوی قوی در آینده باشیم. در حال حاضر به صورت مداوم اردوهای تدارکاتی برای تیم‌های جوانان و نوجوانان واترپلو برگزار می‌شود.
یاقوتی تصریح کرد: متاسفانه فدراسیون چند سال با سرپرست اداره شد و در آن مدت در کارها خلل ایجاد شد اما در حال حاضر اردوهای منظمی برای تیم‌های مختلف شنا، شیرجه و واترپلو برگزار می‌شود.
او به تغییر نسل در تیم‌ملی و اترپلو اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور تعدادی از واترپلوئیست‌های قدیمی در تیم و احتمال کنار رفتن آنها شاید کمی دچار مشکل شویم اما با توجه به حضور جوانان با انگیزه می‌توانیم جایگزین مناسبی برای آنها داشته باشیم.
یاقوتی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با حمایت‌های صورت گرفته از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی که هر دو نهاد مواجه هستند نمی‌توان انتظار حمایت‌های زیادی از آنها داشت اما از نظر فنی حمایت‌های خوبی از فدراسیون صورت پذیرفته است.
او تصریح کرد: شنا، شیرجه و واترپلو یک فدراسیون عظیم است که در کلیه بخش‌ها نیاز به حمایت و نگاه ویژه مسئولان دارد. رشته‌های مختلف این فدراسیون هر یک به تنهایی هم از نظر قهرمانی و هم از نظر همگانی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب