یوویچ: از مشاهده سطح واترپلو بزرگسال ایران خوشحال شدم/ باید روی رده پایه بیشتر تمرکز شود

مدرس بین المللی فدراسیون جهانی گفت: واترپلو ایران مسیر درستی را طی کرده ولی همچنان نیاز به پیشرفت دارد، به خصوص در باشگاه ها باید سرمایه گذاری روی واترپلو بیشتر شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دوره فنی همبستگی المپیک – فینا برای مربیان واترپلو (آقایان و بانوان) زیر نظر مدرس بین المللی فدراسیون جهانی شنا به پایان رسید این دوره با همکاری فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک ۱۹ الی ۲۳ آذر ۱۴۰۱ به مدرسی دژان یوویچ از کشور صربستان با حضور مربیان واترپلو مدعو از سوی کمیته فنی واترپلو برگزار شد.

 

دژان یوویچ مدرس بین المللی فدراسیون جهانی در پایان کلینیک گفت: واترپلو ایران سابقه طولانی دارد، اگر بخواهم صادق باشم من انتظار داشتم سطح واترپلو نونهالان مقداری بهتر باشد اما این مشکل تنها برای ایران نیست این مشکل اساسی واترپلو جهان است، سطح جوانان وقتی واترپلو را شروع میکنند خیلی بالا نیست و وقتی به تیم بزرگسالان می روند مشکلات پایه ای دارند.

وی افزود: من به این کلینیک دعوت شدم و مسئولان فدراسیون بیشتر از ۳ ماه پیش دعوتم کردند. بنابراین من بازی نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا را دیدم. دو بازی را دیدم، یک بازی مقابل قزاقستان در گروه و بازی با چین در نیمه نهایی را تماشا کردم. از مشاهده سطح تیم بزرگسالان واترپلو ایران خوشحال شدم واقعا پیشرفت داشتند.

دژان یوویچ مدرس بین المللی فدراسیون جهانی اظهار کرد: خیلی خوشحالم که برای این کلینیک به ایران آمدم، خیلی ممنونم از میزبانی فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک ایران، هرچیزی که نیاز داشتم در اختیار گذاشتند، اولین بار است که به ایران و تهران آمدم. من در واترپلو همه دنیا دوستان زیادی دارم و حالا خوشحالم که بعد از ۴ روز در ایران بودن دوستان زیادی پیدا کردم، دوباره خواهم آمد و امیدوارم تیم ایران و مربیان هم به صربستان بیایند.

وی افزود: خب ما برگزاری کلینیک را داشتیم البته زمان کوتاهی برای بازدید از شهر تهران بود و امیدوارم زمان بعدی که به ایران می آیم از خیلی اماکن دیدنی این شهر دیدن کنم. موزه کمیته المپیک را بازدید کردم و به نظرم بسیار جالب بود.

 

دژان یوویچ  در پایان گفت: طی صحتبی که با محسن رضوانی رئیس فدراسیون واترپلو ایران و از مسئولان واترپلو جهان داشتیم هر دو موافق بودیم که واترپلو ایران مسیر درستی را آمده ولی همچنان نیاز به پیشرفت دارد. به خصوص در باشگاه ها باید سرمایه گذاری روی واترپلو بیشتر شود. ما باید راه حلی پیدا کنیم که این را سازماندهی کنیم. من خیلی خوشحالم که سرمربی تیم ملی صربستانی است. چیریچ ۷ سال است که سرمربی تیم ایران است و مطابق سیستم واترپلو صربستان کار میکند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب