نظرپور: استعدادهای خوبی در شیرجه داریم/ پیشرفت شیرجه‌روها در لیگ محسوس بود

مربی تیم ملی شیرجه گفت: استعدادهای خوبی در این رشته داریم و در لیگ امسال پیشرفت شیرجه‌روها محسوس بود و می‌توانیم در آینده روی آن‌ها حساب کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهنام نظرپور  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در خصوص وضعیت تیم ملی شیرجه ایران، اظهار داشت: برنامه فدراسیون انتقال نفرات جوان و نوجوان به تیم ملی بزرگسالان است. در مسابقات لیگ شاهد بودیم مقام‌آوران از ورزشکاران جوان بودند.

وی افزود: در لیگ امسال پیشرفت شیرجه‌روها محسوس بود و می‌توانیم در آینده روی آن‌ها حساب کنیم. استعدادهای خوبی مثل سام واژیر و سیدمحمد مقدسی داریم که در بهترین شرایط سنی هستند.

وی با بیان اینکه به فکر کمیت ورزشکاران باشیم، تصریح کرد: به جز پنج هیات شنا استانی، سایرین یا فعالیت ندارند و یا سخت افزار مورد نیاز هم در اختیارشان نیست که بتوانند به کار ادامه دهند.

نظرپور تصریح کرد: در خیلی از موارد دیده می‌شود که حتی استخر هم در اختیار آن‌ها گذاشته نمی‌شود. باید فکری برای این وضعیت داشته باشیم.

مربی تیم ملی شیرجه در مورد شانس ایران برای رسیدن به المپیک، عنوان کرد: در تلاشیم تا ۱۹ اسفند تیم را به مسابقات روسیه اعزام کنیم تا تجربه آنها بالا رود. از حالا همه چیز به برنامه‌ریزی و تداوم تمرینات برمی‌گردد که بتوانیم شانسی برای رسیدن به المپیک داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا یک ورزشکار ساخته شود و پس از کشف و پرورش، چندین سال باید برایشان وقت و هزینه صرف شود تا به مرحله حرفه‌ای برسد اما وقتی می‌بینند، به ورزشکار بها داده نمی‌شود، دلسرد می‌شوند.

نظرپور ادامه داد: به صورت گل‌خانه‌ای ورزشکارانی را پرورش می‌دهیم و وقتی بهایی به آن‌ها داده نمی‌شود، موجب دلسرد شدن قهرمانان می‌شود. پس از آن باید تمام روند را از اول شروع کنیم تا ورزشکاران جدید با همان سطح برای تیم ساخته شوند.

وی افزود: شرایط استخر آزادی از نظر تجهیزات و استخر با کشورهای دیگر یکسان است اما داشتن تنها همین یک استخر برای کشور خیلی کم است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب