افت کمی باعث افزایش کیفیت لیگ برتر واترپلو شد/گچساران استعدادهای فراوانی در واترپلو دارد

سرمربی جوان تیم واترپلو نفت و گاز گچساران با بیان اینكه كاهش تعداد تیم های فصل جاری رقابتهای لیگ برتر باعث افزایش كیفیت این مسابقات شد، گفت: امسال رقابت های فشرده و نزدیكی را در لیگ واترپلو شاهد بودیم و سطح تیم ها به یكدیگر بسیار نزدیك بود به طوری كه نتایج مسابقات قابل پیش بینی نبود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، وحید رضایی ملی پوش اسبق واترپلو ایران كه نخستین فصل حضور خود را به عنوان مربی در لیگ برتر واترپلو تجربه می كند با بیان این مطلب در خصوص ارزیابی خود از فصل جاری لیگ برتر واترپلو گفت: تعداد تیم های لیگ بیست و دوم در مقایسه با سال های گذشته افت چشمگیری داشت به طوری كه لیگ امسال ابتدا با هفت تیم و پس از كناره گیری تیم انقلاب فارس به شش تیم كاهش یافت اما این مسئله باعث شد تا فشردگی رقابت بین تیم ها افزایش یابد و به جز فولاد ماهان سپاهان كه از ابتدای فصل فاصله زیادی با دیگر تیم ها ایجاد كرد سایر تیم ها از سطح فنی برابری برخوردار بودند به طوری كه نتیجه هیچ مسابقه ای از قبل قابل پیش بینی نبود.

وی در ادامه با بیان اینكه گچساران یکی از شهرهای صاحب پتانسیل و استعدادهای جوان است، تصریح كرد: امسال به توجه به سیاستگذاری باشگاه تنها از ورزشكاران بومی در تیم واترپلو استفاده كردیم و افت نتایج تیم نسبت به سالهای گذشته نیز به همین دلیل بود.

وی یادآور شد: نفت و گاز گچساران كه از تیم های با سابقه لیگ واترپلو به شمار می رود در سالهای گذشته از ملی پوشان واترپلو بهره می برد و حتی بازیكنان اروپایی به خدمت می گرفت كه با توجه به قوانین باشگاه نفت، در سال جاری نیز ناگذیر شدیم از بازیكنان بومی در تركیب تیم گچساران استفاده كنیم و اعتقاد دارم با وجود بومی بودن بازیكنان با انسجام و پشتكار تیمی توانستیم در لیگ نتایج قابل قبولی كسب كنیم.

وی با پیش بینی اینكه فولاد ماهان سپاهان امسال نیز قهرمانی سال گذشته خود را تكرار خواهد كرد در خصوص نتایج نیم فصل دوم تیم نفت و گاز گچساران اظهار داشت: رویكرد ما در نیم فصل دوم لیگ نسبت به نیم فصل اول متفاوت بود و با شناخت بیشتری كه از تیم و حریفان پیدا كردیم توانستیم با انسجام تیمی و هماهنگی تیمی بهتر به نتایج خوبی دست پیدا كنیم به طوری كه در هفته هشتم در اصفهان تنها با اختلاف یك گل نتیجه را ١۰ بر ٩ به فولاد ماهان صدر نشین واگذار كردیم كه این نتیجه تعجب بسیاری از كارشناسان را بر انگیخت.

وی اضافه كرد: در حال حاضر گچساران در رده چهارم جدول قرار دارد و این جایگاه با توجه به ظریفت تیمی و بازیكنان بومی كه در اختیار داریم جایگاه ارزشمندی محسوب می شود و در صدد هستیم این جایگاه را در دو هفته پایانی نیز حفظ كنیم.

وی در خصوص انتخابش از سوی كادر فنی به عنوان یكی از شش نامزد سرمربیگری تیم واترپلو جوانان ایران گفت: با توجه به اینكه كمیته فنی ملاك انتخاب سرمربی تیم واترپلو جوانان را ارائه برنامه از سوی مربیان مورد نظر پس از رقابتهای واترپلو قهرمانی كشور سال آینده اعلام كرده، به اعتقاد من بهتر است كمیته فنی یك مرحله از این مسابقات را پیش از پایان سال جاری برگزار كند تا مربیان فرصت بیشتری برای ارائه برنامه و پیشنهادات خود به كمیته فنی داشته باشند.

رضایی اضافه كرد: همانطور كه گفتم چشم انداز كمیته فنی موفقیت تیم جوانان در مسابقه آسیایی واترپلو (انتخابی جوانان جهان ) است كه احتمالا پاییز سال آینده برگزار خواهد شد و اگر انتخاب سرمربی به تابستان ٩٢ موكول شود هر كس كه این مسئولیت را بپذیرد زمان زیادی برای آماده سازی تیم در اختیار نخواهد داشت و این خود یكی از مشكلات تیم جوانان ایران در سال آینده خواهد بود.

وی تصریح كرد: به اعتقاد من هر فردی كه قرار است مسئولیت سرمربیگری تیم جوانان را بپذیرد باید از همین امسال برنامه های آماده سازی این تیم را آغاز كند.

ملی پوش اسبق واترپلو كشور در پایان ضمن قدردانی از سیروس طاهریان كه زحمات بسیاری در پیشرفت ورزشی او داشته است اظهار داشت: پیشرفتم را در واترپلو مدیون زحمات سیروس طاهریان هستم و با آموزه های ایشان بود كه توانستم تا عضویت در تیم ملی پیش بروم. كار مربیگری در لیگ را هم از سال ٨۶ با هدایت تیم های تهران و آلمینیوم ایران در لیگ دسته اول آغاز كردم كه به همراه این دو تیم به ترتیب موفق به كسب مقام های نایب قهرمانی و قهرمانی در این رقابتها شدم. سال ٨٩ نیز به صورت ناپیوسته به عنوان دستیار پائولو مالارا سرمربی ایتالیایی تیم ملی با تیم واترپلو جوانان همكاری داشتم كه این حضور تجربه بسیار ارزشمندی برایم محسوب می شود.