امیدوارم تغییرات جدید به رشد شنای کشور سرعت ببخشد/ هدفم کسب رکورد ورودی المپیک است

نماینده ایران در مسابقات شنای انتخابی المپیك لندن گفت: امیدوارم تغییرات جدید در جهت حفظ منافع ورزشكاران و رشته شنا باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محمد بیداریان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: ورزش شنا دارای توانایی های بالقوه بسیارخوبی برای رشد است و بارها نشان داده كه می تواند، افتخارات ارزشمندی را برای كشورمان به ارمغان بیاورد.

وی گفت: امیدوارم سرپرست جدید فدراسیون كار را با جدیت آغاز و روند رو به رشد این مجموعه را سرعت بخشد.

این شناگر ملی پوش افزود:از مهر ماه سال گذشته و زمان حضور غلامرضا جعفری به عنوان سرپرست فدراسیون شنا، مدیریت خوبی در این مجموعه اعمال شد و این فدراسیون توانست وضعیت خود را از بحران به ارامش و ثبات تبدیل كند.

به گفته وی وضعیت شنا در كشورمان تا سالها به گونه ای بود كه ملی پوشان این رشته دستورالعمل تمرین قابل ارایه به ورزشكاران را از خارج دریافت و به مورد اجرا می گذاشتند و مجموعه مشكلات بر سر راه ورزشكاران موجب شد تا این رشته از مسیر تحول رو به رشد خود دور افتد.

وی گفت: مهرسال گذشته یك سهمیه وایلد كارت برای راهیابی به المپیك در رشته شنا كسب شد و برنامه ریزی خاصی در جهت ارتقای توان ورزشكاران ما از سوی كادر فنی پیگیری شد.

به گفته بیداریان ١٩ خرداد ماه امسال فرصت مناسبی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیك لندن و تبدیل وایلد كارت به یك سهمیه ورودی است كه این مسابقه در تركیه برگزار خواهد شد.

بیداریان افزود: برنامه هایی از سوی خشایار حضرتی سرمربی تیم ملی شنا و كادر فنی برنامه ریزی شده و هم اكنون درحال اجراست و امیدوارم كه تغییرات جدید در جهت حمایتی باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آمادگی خود گفت: فروردین ماه امسال از ناحیه زانو آسیب دیدگی پیدا كردم و الان مشغول انجام كارهای فیزیوتراپی هستم و در آستانه شركت در رقابتهای انتخابی المپیك در تركیه در وضعیت مناسبی قرار گرفته ام.

ملی پوش شنای کشور درخصوص برنامه خود در هنگام حضور در مسابقات تركیه افزود: امیدوارم با شركت در این رقابتهای بتوانم ركورد خود را تكرار كرده و سهمیه ورودی را كسب كنم.