عضوی از خانواده شنا هستم/ برای شنا برنامه ۴ ساله دارم

سرپرست جدید فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تغییرات براساس برنامه‌های منطبق با وزارت ورزش و جوانان و در راستای پیشرفت كمی و كیفی این ورزش صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عموومی فدراسیون شنا، برانوش نیك بین پس از ابلاغ حكم سرپرستی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار كرد: در واقع این تغییر و تحولات بنا به نظر وزارت ورزش و جوانان انجام شده و قطع به یقین شخص وزیر با شناختی كه در مدت مسئولیت خود نسبت به نیروهای موجود در سازمان پیدا كرده‌اند، این تغییرات را مدیریت می‌كنند.

وی اضافه کرد: این هفتمین تودیع من به عنوان مدیر یك مجموعه ورزشی است، پیش از این در فدراسیون روستایی و عشایری فعالیت می‌كردم و همچنین به عنوان نایب رئیس وزنه‌برداری مشغول بودم و به مدت ١۶ سال در پست مدیر كل استان‌های گیلان، همدان، زنجان و ایلام به جامعه ورزش خدمت می‌كردم.

نیک بین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در فدراسیون روستایی و عشایری، گفت: ما در فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی برنامه‌های گسترده‌ای داشتیم و شرایط مناسبی را هم برای این كار فراهم كرده بودیم، اما به هر حال كارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و مامورم كه هر جا این وزارتخانه تعیین كند، خدمت كنم و در حال حاضر بنا به تشخیص وزیر محترم در فدراسیون شنا خدمت خواهم كرد.

نیك بین خود را عضوی از خانواده شنا معرفی كرد و گفت: من شنا را بسیار تخصصی دنبال می‌كردم و قهرمانی در این رشته ورزشی را در كارنامه خود دارم. می‌‌خواهم بگویم كه با ورزش‌های شنا، شیرجه و واترپلو بیگانه نیستم و برای مدیریت فدراسیون برنامه دارم.

وی با اشاره با ارزیابی از فعالیت‌های انجام شده در فدراسیون شنا در شش ماه گذشته، تاكید كرد: مطمئن باشید هیچ تغییری كه به بدنه خانواده فدراسیون ضربه بزند، نخواهیم داشت. قطعا از همكاری تمامی قهرمانان و پیشكسوتان این رشته ورزشی استفاده می‌كنیم و از تجربه آن‌ها در مدیریت فدراسیون بهره خواهم برد. من در ورزش شنا افتخار شاگردی افرادی همچون بهروز اسفندیاری، هدایت، سادات منصوری، دكتر گائینی، حمید خداداد و محمد دهخدا را دارم و مطمئن باشید كه به عنوان عضوی از خانواده شنا با تحولاتی كه موجب ضربه خوردن این رشته ورزشی شود، برخورد می‌كنم. ما سعی می‌‌كنیم برنامه‌‌های فعلی فدراسیون را با سرعت و شتاب پیگیری كنیم. ما در ورزش‌های شنا به ویژه واترپلو حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و مطمئن هستم می توانیم با برنامه هایی که در بعد قهرمانی در سطح آسیا انجام می دهیم به مدال‌های خوش رنگ دست یابیم.

سرپرست جدید فدراسیون شنا همچنین با اشاره به برنامه‌هایش گفت: با توجه به اینكه شنا جرو ورزش‌های اصلی و پایه است باید در اولویت قرار بگیرد و با همكاری و تعامل سازمان صدا و سیما پوشش مسابقات شنا و واترپلو به عمل آید. من با رایزنی جناب پور محمدی این موضوع را پیگیری می‌كنم تا ورزشكاران شنا، شیرجه و واترپلو در تلویزیون و رسانه ملی دیده شوند و حامیان مالی به سوی این ورزش بیایند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مدت زمان پیش‌بینی شده برای فعالیتش در فدراسیون، گفت: به هر حال من از نظر قانونی حداكثر شش ماه فرصت دارم تا مجمع انتخاباتی را برگزار كنم. از آنجایی كه با بیشتر دوستان در حوزه شنا آشنا هستم فكر می‌كنم این امكان كه مجمع را زودتر برگزار كنیم نیز وجود دارد. به هر حال من برنامه چهار ساله‌ای را برای شنا دارم و امیدوارم تا با نظر مثبت اعضای مجمع بتوانیم در جهت رشد و توسعه و ارتقای سطح شنا گام برداریم. در جلسه‌ای كه با وزیر و دكتر سجادی داشتیم همكاری با وزارت آموزش و پرورش یكی از اولویت‌های اصلی كار ما قرار گرفت و امیدوارم حاصل كار گسترده در آموزش و پرورش را در سال‌های آینده برای حوزه قهرمانی شاهد باشیم.

برانوش نیك بین در پاسخ به سوالی درباره چرایی برگزاری مجمع انتخاباتی استان تهران توسط سرپرست قبلی فدراسیون گفت: با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان توافق شده بود تا آقای جعفری مجمع استان تهران را پیش از مراسم تودیع خود انجام دهد. مراسم تودیع و معارفه سرپرست هر دو فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین فدراسیون شنا فردا (چهارشنبه) ساعت ١۵ در محل فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.