پیشکسوت شیرجه ایران به دو مدال طلای جهانی دست یافت

پیشکسوت شیرجه ایران به ٢ مدال طلای چهاردهمین دوره مسابقات شیرجه قهرمانی پیشکسوتان جهان در ایتالیا دست یافت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، حسن لطفی پیشکسوت شیرجه کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات شیرجه پیشکسوتان جهان که در شهر ریکیون ایتالیا برگزار شد در مواد ٣ متر تخته فنر و سکو و در گروه سنی ۵۴-۵۰ سال به مدال طلای این مسابقات دست یافت و برای نخستین بار کشورمان را در این مسابقات صاحب مدال کرد.
این شیرجه رو کشورمان در ماده ٣ متر تخته فنر با کسب امتیاز ٢۰/٢۴۶ به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت و “ورنر زوهلک” از آلمان با امتیاز ١۰/٢۴١ و “تونی هانتر” از انگلیس با امتیاز ١۵/٢٢۴ به مدال های نقره و برنز دست یافتند.
همچنین در ماده شیرجه از سکو حسن لطفی با کسب امتیاز ٣۵/٢۰٧ به مقام قهرمانی جهان رسید و “ونر زوهلک ” از آلمان با امتیاز ۰۵/١٩٢ و “ادمندو ورگا” از برزیل با امتیاز ۶۵/١٧٨ به مقام های دوم و سوم دست یافتند.
چهاردهمین دوره مسابقات شیرجه پیشکسوتان قهرمانی جهان اواسط خرداد ماه جاری به میزبانی کشور ایتالیا برگزار شد.
شیرجه رو ایرانی الاصل مقیم انگلیس با کسب این دو مدال طلا تنها ایرانی محسوب می شود که در تاریخ ٢٨ ساله این رقابتها موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان شده است.
این شیرجه رو کشورمان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون شنا ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت جهانی برای شیرجه ایران اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که موفق شدم به این مقام جهانی دست یابم و پرچم کشورم را در مسابقات پیشکسوتان جهان به احتزاز درآورم.
وی اضافه کرد: در شرایطی به این موفقیت دست یافتم که ٢٣ سال از صحنه مسابقات دور بودم اما با تلاش و جدیت و تمرینات مستمر خودم رابرای این مسابقات آماده کردم و خوشحالم که بالاتر از رقیبانم به این موفقیت جهانی دست یافتم.
وی با بیان اینکه این قهرمانی نشان داد که شیرجه رو های ایران می توانند در مسابقات مهم جهانی به موفقیت دست یابند، اظهار داشت: امیدوارم کسب این دو مدال طلا از سوی یک پیشکسوت شیرجه بتواند شعله موفقیت شیرجه را در بین جوانان این رشته روشن کند و آنها با انگیزه و جدیت بیشتری برای کسب موفقیت تلاش کنند.
وی در پایان اظهار داشت: این مدال آوری متعلق به شیرجه ایران است و من تنها نماینده کوچکی از جامعه شیرجه ایران هستم و امیدوارم توانسه باشم از جهتی دینم را به شیرجه ایران ادا کنم.