خلیلیان: نداشتن مجوز برای استخر تخلف آشکار است

دکتر مهرزاد خلیلیان

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کنفرانس مطبوعاتی دکتر مهرزاد خلیلیان رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان، مهدی محمدی فشارکی رئیس کمیته شیرجه و مسعود جابرزاده دبیر و رئیس کمیته شنای استان صبح امروز در تالار افتخارات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست خبری قرار بود بابک بسیطی رئیس کمیته واترپلوی استان نیز حضور داشته باشد اما به دلیل میزبانی اصفهان در رقابت های واترپلوی زیر 16 سال کشور، نتوانست در این کنفرانس خبری حضور یابد.
دکتر مهرزاد خليليان در این نشست اظهار داشت: مهم‌ترين مأموريت ما ارتقا سطح كمي و كيفي شناي استان است و معتقديم كه رشته‌هاي پايه مي‌توانند به عنوان يكي از مهم‌ترين رشته‌هاي ورزشي ما در بازي‌هاي آسيايي و المپيك مدال آوري كنند، علاوه بر اين تأكيد دين مبين اسلام به فراگيري شنا كه با جان انسان در ارتباط است نيز باعث مي‌شود تا بيشتر به اهميت اين ورزش پي ببريم.

وي افزود: هيات شناي استان اصفهان در حال تدوين برنامه راهبردي چهار ساله است تا شرايط آتي بهتر نشان داده شود، اگر نتايج مسابقات شنا در سطح جهان بررسي شود متوجه مي‌شويم كه كشورهايي مانند چين، كره جنوبي و ژاپن هر سه صاحب مدال المپيكي و رقباي ما در آسيا هستند كه رسيدن به آنها كار مشكلي است بنابراين نمي‌توان به زودي انتظار قهرماني داشت اما مي‌توان براي كم كردن اين فاصله تلاش كرد.
خليليان با بيان اينكه در اصفهان دو شهردار با احداث استخر از رشته شنا حمايت كردند گفت: بايد از دكتر سقائيان نژاد بابت حمايت از شنا تشكر كرد كه فلسفه وجودي استخر انقلاب نيز پرورش قهرمانان است چون قهرماني شنا بدون استخر مثل يك شوخي است.

رئيس هيات شنا، شيرجه و واترپلوي استان اصفهان با تأكيد بر اينكه براي رشد در شنا بايد وضعيت موجود تحليل شود خاطرنشان كرد: براي رسيدن به اهداف خود اعتبار مي‌خواهيم، در واترپلو وضعيت مناسب است چون بعد از دو سال دوري بار ديگر سپاهان به دامان واترپلوي كشور بازگشت. اين تيم ۹۰ درصد از بازيكنان بومي بهره مي برد و چه بسا به زودي بازيكن خارجي نيز جذب كنيم. 

وي از‌ برگزاري مسابقات واترپلوي زير ۱۶ سال كشور در اصفهان خبر داد و گفت: بيش از ۱۲ تيم در اين مسابقات شركت مي‌كنند و با توجه به اينكه در دوره قبلي اين مسابقات موفق به كسب مدال شديم اين ظرفيت براي موفقيت دوباره نيز وجود دارد.

خليليان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بيان كرد: انتظار هيات اين است كه به مسائل قهرماني بها داده شود، بنابراين بايد از مربياني استفاده كنيم كه كارت مربيگري دارند، در هيات شنا همه مربيان حداقل باید کارت درجه 3 مربيگري داشته باشند و خانواده ها بايد در اين خصوص دقت كنند.
وي ادامه داد: برخي خانواده‌ها در خصوص دريافت هزينه هاي بالا و كم كاري مربيان شكايت‌هايي را ارائه كرده اند كه اين موارد در كميته بازرسي هيات شنا مورد بررسي قرار مي‌گيرد، ضمن اينكه نكته مهمي كه بايد بر آن تأكيد كرد اين است كه فعالیت هر استخری بدون مجوز و تأييد هيات شنا تخلف قلمداد می شود و به لحاظ قانوني فقط با تأييد هيات شنا مي‌تواند فعاليت كند.

رئيس هيات شنا، شيرجه و واترپلوي استان اصفهان در پاسخ به اين سوال كه هيات شنا در رابطه با هزينه بالايي كه برخي استخرها از عموم مردم براي استفاده از سانس‌هاي آزاد دريافت مي‌كنند چه اقدامي در دستور كار دارد گفت: معتقديم هزينه‌ها نسبت به ساير خدمات در سبد كالاي خانوار چندان بالا نيست، در ابتدا گفتيم كه شنا با جان انسان سر و كار دارد و هر فردي بايد اين رشته را آموزش ببيند بنابراين چون شنا از ورزش‌هايي است كه براي سلامتي مهم است بايد براي آن هزينه شود،به نظر من هزينه‌هاي شنا در اصفهان چندان بالا نيست ضمن اينكه در مناطق جنوبي شهر قيمت‌ها شكسته شده و با هزينه كمتري مي‌توان از خدمات استخر استفاده كرد. خليليان در پاسخ به اين سوال كه هيات شنا تا چه اندازه بر آلودگي استخرها نظارت دارد بيان كرد: اصل كار برعهده هيات نجات غريق است، اما مديريت بهداشت استان هم ضامن اجراي تعطيلي استخرها در صورت وجود آلودگي است. وضعيت عمومي اكثر استخرها خوب است اما نياز است مرتب رسيدگي شود.

رئيس هيات شناي استان اصفهان در پاسخ به سوال ديگري در مورد اينكه برخي پيامك‌ها به وجود آلودگي در آب برخي استخرها اشاره مي‌كنند به خصوص در فصل تابستان انتشار اين پيامك‌ها بيشتر است و آيا اين موضوع صحت دارد گفت: ما سال‌هاست به طور كامل آب هيچ استخري را در اصفهان تعويض نكرده‌ايم و آب جديد وارد نشده است ضمن اينكه تصفيه آب استخرها با تكنولوژي هاي خاص انجام مي‌شود و جاي نگراني وجود ندارد. خليليان در پاسخ به اين سوال كه مديريت همزمان در هيات شنا و باشگاه سپاهان چگونه است گفت: قبل از اينكه مديرعامل باشگاه سپاهان شوم براي حضور در انتخابات هيات شنا از سوي پيشكسوتان اين رشته دعوت شدم اين سمت را انتخاب كردم چون رشته خودم بود اما بعد از اينكه تصميم به ورود گرفتم در يك غافلگيري به عنوان مديرعامل باشگاه سپاهان انتخاب شدم.

وي در پایان افزود: از لحاظ وقت تا امروز كم نياورده ام اما قطعاً اگر يك مدير در يك جا خدمت كند بهتر مي‌تواند به امور رسيدگي كند. البته اين را نيز بگويم كه اگر مديرعامل باشگاه نبودم واترپلو هم به سپاهان برنمي‌گشت و اين يك نكته مثبت است.

انتهای پیام