دستورالعمل ورزش‌های آبی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منتشر شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ورزشکاران در 49 رشته مدال المپیک در پنج رشته آبی رقابت خواهند کرد. شنا، شنای هنری، شنا در آبهای آزاد، شیرجه و واترپلو 5 رشته‌ای هستند که بیشترین رویدادهای هر فدراسیون بین المللی را شامل می‌شوند. از جمله نکات برجسته بدین شرح است:

مسابقات المپیک در مدت 16 روز (27 ژوئیه تا 11 آگوست) برگزار می‌شود و در مجموع 1392 مکان برای ورزشکاران آبی در نظر گرفته شده است. اولین مسابقه مدال طلای شنا در 27 جولای برگزار می شود و تمام فینال‌های شنا در عصر برگزار می شود.

حسین المسلم، رئیس فدراسیون بین‌المللی شنا دراین خصوص اظهار داشت: ایده‌آل ما این است که به ورزشکاران رشته‌های آبی فرصت‌های بزرگی بدهیم تا از طریق مسابقات با کیفیت بالا، جواز حضور در المپیک پاریس 2024 را کسب کنند. ما مأموریم تا از عادلانه بودن فرآیند صلاحیت برای ورزشکاران اطمینان حاصل کنیم. ای یک تلاش مشترک بود.

وی افزود: بازی‌های المپیک 2024 پاریس شامل 32 ورزش است که در 19 روز رقابت پخش می‌شوند. این رویدادها از 24 جولای، دو روز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می شود و تا 11 اوت ادامه دارد.

اما مسابقات ورزش‌های آبی شامل مواد زیر خواهد بود:

شنا
مسابقات شنا که در سالن جهانی و چند منظوره پاریس لادیفنس آرنا، بزرگترین سالن سرپوشیده اروپا برگزار می‌شود. این مسابقات از 27 ژوئیه آغاز می‌شود و فینال‌ها برای اولین بار بیش از 9 روز طول می‌کشد و در 4 اوت به پایان می‌رسد.

در مجموع 852 ورزشکار در این استخر برای 35 مدال شنا رقابت خواهند کرد. از طریق کمیته‌های ملی المپیک (NOCs)، هر کشور این فرصت را خواهد داشت که حداقل دو ورزشکار را به پاریس بفرستد و جذابیت جهانی شنا را نشان دهد.

پس از اولین حضور موفقیت‌آمیز ماده مختلط 4 در 100 متر در المپیک 2020 توکیو، این رقابت‌ها به برنامه المپیک 2024 پاریس بازگشته و برای دومین بار برگزار می‌شود.

شنای مارتن
شنای ماراتن، در رودخانه سن در سایه برج ایفل از 8 تا 9 اوت برگزار می‌شود. در مجموع 44 ورزشکار شامل 22 مرد و 22 زن می‌توانند در این ماده رقابت کنند. ورزشکارانی که از طریق بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی فینا در دوحه قطر در 800 متر یا 1500 متر آزاد به زمان تعیین‌شده المپیک دست پیدا کنند، واجد شرایط رقابت برای کشورشان در این رویداد شنا در پاریس خواهند بود.

واترپلو
مسابقات واترپلو از 27 ژوئیه تا 4 آگوست شامل 12 تیم مردان و 10 تیم زنان، در مجموع 264 ورزشکار، در سالن 6000 نفری آکواتیس سنتر در مرحله مقدماتی رقابت می‌کنند و در نهایت مسابقات فینال نیز در پاریس لادیفنس آرنا از 5 تا 11 آگوست برگزار خواهد شد.

شیرجه
136 ورزشکار از 27 جولای تا 10 آگوست در مسابقات شیرجه در سالن اکواتیس سنتر به رقابت می‌پردازند. هشت مدال شیرجه برای هر جنسیت زن و مرد در المپیک 2024 پاریس توزیع خواهد شد.

شنای هنری
96 ورزشکار در ماده شنای هنری از 5 تا 10 آگوست در سالن آکواتیس سنتر بازی های پاریس 2024 رقابت خواهند کرد. شنای هنری در برنامه المپیک پاریس دارای دو مدال دوبل و تیمی خواهد بود.

انتهای پیام