سمیع‌زاده: اولویت ما سلامتی ورزشکاران است/ تلاش‌مان بر این است که شناگران کمترین آسیب را ببینند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری برنا، محسن سمیع‌زاده مدیر فنی تیم‌های ملی شنا، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تعطیلی استخرهای کشور و لغو تمرینات تیم ملی در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بیان کرد: یک موضوع ملی به وجود آمده و در حال حاضر سلامتی ایرانیان اولویت تمام نهادهاست. ما هم در فدراسیون و به نمایندگی از تیم ملی شنا، باید بگویم که اولویت ما هم سلامتی ورزشکاران است، از همان لحظه که چنین پیامی دریافت شد، بلافاصله استخرهایمان را تعطیل کردیم. منتهی تلاش‌مان بر این است که شناگران کمترین خسارت را ببینند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت جالبی به نظر فنی برای بچه‌ها وجود ندارد اما قهرمانان ما در طول فصل تمرینات بسیار خوبی را انجام دادند. در دوران پیش از مسابقه، قهرمانان ما باید تمریناتی در فضای رقابت و مسابقه را تجربه کنند .

سمیع‌زاده اظهار داشت: اقدام کردیم تا برای تیم ملی شنا ویزای مجارستان بگیریم اما واقعا نمی‌دانیم وضعیت به چه صورت است چون این موضوع تمام دنیا را درگیر کرده است. مسابقات مجارستان برای کسب سهیه ورودی المپیک است که دوم فروردین سال آینده برگزار می‌شود. از طریق سفارت مجارستان برای دریافت ویزا اقدام کردیم تا تیم را به این تورنمنت اعزام کنیم. در هر صورت اولویت برای ما سلامتی بچه‌هاست و این موضوع از عملکرد فنی به مراتب واجب‌تر و حائز اهمیت‌تر است.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: شناگران ما تمرینات خودشان را البته با شدت پائین‌تر دنبال می‌کنند، خوشبختانه ما یک فرصت دیگر هم در خرداد سال آینده برای کسب سهمیه داریم، از این رو به زمان نهایی که فدراسیون جهانی برای ما قرار داده، مقداری دلخوش هستیم. موضوع شیوع ویروس کرونا جهانی است و همه دنیا درگیر آن هستند، ما هم فارغ از این موضوع نیستیم و اگر خدایی نکرده موضوعی برای اعزام تیم به مسابقات و نحوه عملکرد بچه‌ها پیش بیاید، این شانس را داریم تا در خرداد حد نصاب‌های فدراسیون جهانی شنا را کسب کنیم.

 

انتهای پیام