شنا کنید تا سالم بمانید

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاري آريا، خاصيت شناوري روي آب، بر سيستم استخواني تاثير مي گذارد. وقتي در آب قرار داريد احساس سبکي مي کنيد زيرا آب بخشي از وزن شما را تحمل مي کند.

هر چه خود را بيشتر در آب قرار دهيد وزن خود را کمتر احساس خواهيد کرد و فشارکمتري به بدن وارد مي شود .اين کاهش از کمر به پايين 50 درصد است که به تدريج و با فرو رفتن تا گردن به 90 درصد افزايش مي يابد . همچنين آب گرم مفاصل سفت شده را شل مي کند.اين نوع تمرين براي افراد لاغر اندام و کساني که آرتريت دارند، مفيد است.

 

 

 

تحرک بدن را باز مي گرداند
ورزش در آب براي همه سنين عالي است و بسياري از عوامل خطر مربوط به ورزش هاي معمولي مانند زمين خوردن يا گرمازدگي را ندارد . بنابر اين ورزش بسيار مناسبي براي افراد مسن است. آب به افراد ضعيف تر قدرت تحرک بيشتري مي دهد و براي ذهن و بدن نيز مفيد است. هر حرکتي که انجام مي دهيد نياز به مقاومت بيشتري دارد که قدرت بدني بيشتري مي طلبد.اگر اهل شنا کردن نيستيد کافي است در آب راه برويد يا ورزش هاي ديگر انجام دهيد.

قدرت و سفتي عضلاني
بر خلاف ورزش هاي ديگر، شنا تمامي عضلات بزرگ را درگير و هماهنگ مي کند.کشش و حرکت مفاصل مختلف و رباط باعث افزايش انعطاف پذيري مي شود. اين عمل نه تنها قدرت عضلاني را بهبود مي دهد بلکه باعث سفت شدن و شکل گيري آن نيز مي شود. ورزش درآب باعث تقويت استحکام استخوان نيز مي شود و در کاهش خطر بروز بيماري پوکي استخوان نيز نقش دارد.

علايم آسم را بر طرف مي کند و حجم ريه را افزايش مي دهد
شنا کردن به درست نفس کشيدن کمک مي کند؛ در نتيجه حجم ريه را افزايش مي دهد. هواي مرطوب استخر شنا، براي مبتلايان به آسم عالي است و در کاهش حملات آسم و علايم آن مانند خر و پف و نفس کشيدن از دهان نيز موثر است.

با بيماري قلبي،کلسترول و ديابت مقابله مي‌کند
شنا يک ورزش مفيد براي قلب است. قلب قوي تر مي شود و با پمپاژ بهتر، خون بيشتري در رگ ها جريان پيدا مي کند. شنا وورزش هاي هوازي کلسترول خون را کاهش مي دهد .

 

انتهای پیام