آرشام میرزایی: تیم ملی شنا به اردوی متمرکز نیاز دارد

شناگر تیم ملی با اشاره به اهمیت اردوی متمرکز برای موفقیت شناگران گفت: برنامه تمرینی متمرکز برای تیم ملی شنا اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آرشام میرزایی شناگر تیم ملی ایران در مورد رقابت های لیگ شنا گفت: در رقابت های لیگ شنای امسال عضو تیم سرزمین موج های آبی هستم و برای این تیم شنا می کنم. مجید مشتاق سرمربی آن است و شناگران خوبی در این تیم حضور دارند.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید از نیمه دوم سال پایان هر ماه یک رقابت شنا برگزار شده است. شرکت در این رقابت ها انگیزه و آمادگی شناگران را بالا می برد. البته باید به این نکته اشاره کنم که اگر می توانستیم در چند رقابت برون مرزی شرکت کنیم تجربیات خوبی بدست می آوردیم و برای شرکت در بازی های آسیایی که یکی از رقابت های حائز اهمیت به شمار می رود آمادگی بیشتری پیدا می کردیم.

شناگر تیم ملی در مورد نحوه تمریناتش گفت: در حال حاضر تمریناتم را زیر نظر خشایار حضرتی مربی تیم ملی انجام می دهم و روزی دو ساعت شنا می کنم.البته بعد از رقابت های لیگ قرار است تمرینات سه روز در هفته در دو نوبت و سه روز نیز در یک نوبت دنبال شود. دیگر شناگران تیم ملی نیز در استان های خود در اردوی غیر متمرکز تمرین می کنند. به دلیل ادامه تحصیل و برخی مشکلات دیگر، شرایط اردو به صورت نیمه متمرکز است اما طبق صحبت های انجام شده در نیمه اول سال آینده قرار است یک اردوی متمرکز برگزار شود.

میرزایی وجود اردوی متمرکز را برای تیم ملی شنا ضروری دانست و یادآور شد: هنگامی که شناگران در یک اردوی متمرکز و در کنار یکدیگر تمرین می کنند انگیزه بالاتری از تمرین کردن پیدا می کنند زیرا در این صورت هریک از شناگران یک رقیب تمرینی دارند و می توانند خودشان را محک بزنند. اگر بتوانیم در اردوهای برون مرزی شرکت کنیم نتیجه بهتری نیز کسب خواهیم کرد.

وی هدف کوتاه مدت تیم ملی شنا را شرکت در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ مطرح کرد و گفت: هدف از انجام تمرینات حضور شایسته در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی است که امیدوارم با حضور سرمربی جدید و مربیان تیم ملی بتوانیم به هدفمان نزدیک شویم. شنا یک ورزش دیربازده است و ما برای موفقیت در آن تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب