ایران به مقام سوم مسابقات واترپلو کاپ آسیا دست یافت

تیم ملی واترپلو کشورمان به عنوان سومی مسابقات واترپلو کاپ آسیا در کویت دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در پنجمین و آخرین روز مسابقات واترپلو کاپ آسیا که از روز شنبه ۵ فروردین ماه با شرکت ۵ تیم به میزبانی کشور کویت آغاز شده بود، تیم ملی واترپلو کشورمان چهارشنبه شب با قبول شکست نزدیک ٩ بر ٨ برابر کویت (میزبان مسابقات) به مقام سومی این رقابتها دست یافت.

تیم کشورمان در حالی نتیجه را به کویت واگذار کرد که حریف از تمامی شرایط میزبانی بهره می برد با این وجود بازیکنان تیم ملی در طول این مسابقه رقابت نزدیک و قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند و تنها در آخرین لحظات مسابقه، نتیجه را به حریف خود واگذار کردند.

به این ترتیب تیم ملی واترپلو کشورمان که با کادر فنی جدید و نفرات جوان در مسابقات کاپ آسیا شرکت کرده بود با کسب دو پیروزی مقابل تیم های اندونزی و ازبکستان و قبول دو شکست مقابل تیم های قزاقستان و کویت با عنوان سومی به کار خود در مسابقات کاپ آسیا پایان داد.

کادرفنی تیم ملی واترپلو ارزیابی سطح کیفی و توان فنی بازیکنان تیم کشورمان را هدف خود از شرکت در مسابقات کاپ آسیا عنوان کرده بودند.

به این ترتیب در پایان این رقابتها که بصورت دوره ای و با شرکت ۵ تیم اندونزی، قزاقستان، ازبکستان، ایران و کویت برگزار شد، تیم قزاقستان (قهرمان بازیهای آسیایی گوانگجو و نماینده آسیا در المپیک ٢۰١٢ لندن) با کسب ۴ پیروزی پیاپی و ٨ امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

تیم کویت با کسب ٣ پیروزی و ۶ امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم ملی واترپلو کشورمان با دو پیروزی و کسب ۴ امتیاز به مقام سومی این دوره از مسابقات دست یافت.

تیم ملی واترپلو کشورمان خود را برای مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا که آبان ماه جاری در کشور امارات برگزار خواهد شد، آماده می کند.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.