برنامه مسابقات جایزه بزرگ آب های آزاد ۲۰۱۴ فینا اعلام شد

رقابت های جایزه بزرگ آب های آزاد فینا از سال ۲۰۰۸ بهترین شناگران آب های آزاد دنیا را کنار هم جمع می کند تا در ماده های ۱۰ تا ۸۸ کیلومتر با هم به رقابت بپردازند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سال گذشته در بخش مردان عنوان نخست به “دیمین بلائوم” آرژانتینی رسید. وی که در رقابت های سال ۲۰۱۲ عنوان دوم را به دست آورده بود توانست گوی سبقت را از “اوگنیچ پاپ آکف” مقدونیه ای برباید. نام این دو ورزشکار که با رقابتی تنگاتنگ و تنها با یک امتیاز اختلاف در جایگاه اول و دوم سال ۲۰۱۳ ایستادند در دوره های پیشین این سری مسابقات نیز به چشم می خورد.
شناگر اهل مقدونیه “پاپ آکف” از سال ۲۰۱۱ همواره روی سکو است. او در رقابت های سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ مقام سوم و در رقابت های ۲۰۱۳ نیز مقام دوم را کسب کرد. قهرمان آخرین دوره این رقابت ها یعنی “بلائوم” آرژانتینی نیز از سابقه ی درخشانی برخوردار است. با نگاهی به رنکینگ ارائه شده ی فینا از سال ۲۰۰۷ تا کنون نام این ورزشکار بارها به چشم می خورد. وی در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عنوان نایب قهرمانی و امسال نیز مقام قهرمانی را کسب کرده است.
در بخش بانوان نیز “اولگا کوزایدب” روس سرانجام توانست مقام نخست را کسب کند. وی سال گذشته مقام دوم را به دست آورده بود. “استر نیونز” اسپانیایی که سال گذشته مقام نخست را کسب کرده بود در سال ۲۰۱۲ از “کوزایب” جا ماند و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

سال ۲۰۱۴ نیز این رقابت ها ادامه پیدا می کند و شناگران طبق برنامه اعلام شده با هم به رقابت می پردازند:
۲۶ ژانویه- روساریو (آرژانتین)
۲ فوریه- سانتا فکورونتا (آرژانتین)
۹ فوریه- هرنانداریس پارانا (آرژانتین)
۲۹ مارچ- مانزانیلو (مکزیک)
۲۶ جولای- لک سینت جین (کانادا)
۲ آگوست- لاک مگوگ (کانادا)
تاریخ متعاقبا اعلام می شود- دریاچه اورید (مقدونیه)
۶ سپتامبر- ناپولی (ایتالیا)

*نفرات برتر رقابت های جایزه بزرگ آب های آزاد ۲۰۱۳ مردان:
۱. “دیمین بلائوم” از آرژانتین ۶۲امتیاز
۲. “اوگنیچ پاپ آکف” از مقدونیه ۶۱امتیاز
۳. “سیمون ارکولی” از ایتالیا ۵۳امتیاز

*نفرات برتر رقابت های جایزه بزرگ آب های آزاد ۲۰۱۳ بانوان:
۱. “اولگا کوزایدب” از روسیه ۱۱۱امتیاز
۲. استر نیونز” از اسپانیا ۷۲امتیاز
۳. “مارتینا گریمالدی” از ایتالیا ۶۶امتیاز

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب