تدوین برنامه ٨ ساله برای شنای ایران/ فعال سازی پایگاههای استعدادیابی در سطح کشور

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: شناگران ایرانی دارای استعداد و توانایی لازم برای کسب موفقیت های بین المللی هستند اما برای رسیدن آنها به سطح جهانی لازم است تا برنامه ای هشت ساله در فدراسیون تدوین شود تا بواسطه آن ایران اسلامی بتواند به جایگاه مطلوب و شایسته در شنای دنیا دست یابد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن رضوانی که در حاشیه مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان پسر کشور در شیراز سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: به منظور تدوین این برنامه به زودی اتاق فکری با حضور پیشکسوتان و فعالان ورزش شنا در فدراسیون تشکیل می شود تا بدین وسیله با ایجاد برنامه مدون زمینه لازم برای کسب موفقیت در ورزش شنا فراهم شود.

رضوانی تصریح کرد: ایجاد برنامه مدون و از پیش تعیین شده باعث می شود تا در صورت تغییر روسای فدراسیون ها روند انجام فعالیت ها مشخص باشد و بدین وسیله خللی در اجرای برنامه ها بوجود نیاید.

وی ادامه داد: کشورهایی که در رشته ورزشی شنا بر اساس برنامه مدون و مشخص فعالیت های خود را ادامه می دهند دارای شناگران بسیار توانمند و با استعدادی هستند که در هر شرایطی برای کشور خود افتخار کسب می کنند.

سرپرست فدراسیون شنا در ادامه با اشاره به نگاه ویژه وزیر ورزش و جوانان به رشته شنا، تصریح کرد: در همین راستا مسئولان جدید فدراسیون نیز به ورزش شنا از دو جنبه قهرمانی و همگانی نگاه می کنند که در بعد همگانی تلاش اصلی برروی عمومیت یافتن این ورزش در بین تمامی اقشار جامعه به خصوص بانوان متمرکز است.

وی افزود: دربعد قهرمانی نیر تلاش اصلی بر روی استعدادیابی در بین نونهالان و نوجوانان با راه اندازی پایگاههای استعدایابی در سراسر کشور متمرکز است.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه،واترپلو تلاش برای کسب میزبانی مسابقات جهانی رشته شنا، شیرجه،واترپلو، برگزاری مسابقات داخلی شنا برای بانوان در سطح کشورهای اسلامی، افزایش فضاهای ورزشی رشته شنا ویژه بانوان، تعامل با وزارت آموزش و پرورش برای کشف استعداد دانش آموزان علاقمند به شنا را از برنامه های آتی فدراسیون شنا جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

رضوانی در ادامه با تقدیر از میزبانی شایسته هیات شنای فارس در برگزاری مطلوب مسابقات شنای نوجوانان پسر قهرمانی کشور، آینده ورزش شنا در این استان را درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: وجود مربیان توانمندی همچون عباسعلی کشتکار و نیز استعدادها مناسب شناگران استان فارس باعث شده است تا فدراسیون بر روی استان فارس به ویژه شهر شیراز در زمینه شنا حساب ویژه ای باز کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که مسئولان اداره ورزش و جوانان استان فارس، استخر انقلاب را در اختیار هیئت شنای فارس قرار دهند به طور حتم در آینده شاهد موفقیت های بیشتر و شکوفایی استعدادهای شناگران شیرازی در سطح کشور خواهیم بود.

image_printپرینت مطلب