جوانان واترپلو ایران فردا برای صعود می جنگند/ ازبکستان رقیبی همیشگی برای ایران

تیم واترپلو جوانان ایران فردا و در چهارمین دیدار خود درمرحله گروهی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در مسابقه ای حساس و تعیین کننده برای معرفی سومین تیم صعود کننده گروه به مصاف تیم واترپلو جوانان ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، تیم واترپلو جوانان ایران (کمتر از ١٨ سال) که در گروه سوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم های یونان، رومانی، ترینیدادوتوباگو و ازبکستان همگروه است، تاکنون از سه مسابقه قبلی خود در آوردگاه جهانی استرالیا به یک پیروزی (ترینیدادوتوباگو) و دو شکست (رومانی و یونان) دست یافته است و در صورت پیروزی در آخرین دیدارخود مقابل رقیب آسیایی خود ازبکستان می تواند ضمن صعود از گروه خود به جمع ١٢ تیم برتر جهان راه یابد.

کادر فنی تیم واترپلو جوانان ایران امروز سه شنبه و پس از دو جلسه تمرین سبک پیش از دیدار با ازبکستان برنامه های تاکتیکی مورد نظر را برای مسابقه فردا مرور کردند و با توجه به شرایط روحی و روانی بالای تیم جوانان بسیار امیدوارند تا فردا درمصاف با حریف آسیای میانه به نتیجه پیروزی دست یابند.

مربیان تیم جوانان کشورمان با آنالیز سه مسابقه قبلی تیم ازبکستان که مشابه نتایج ایران با دو شکست مقابل رومانی و یونان و یک پیروزی مقابل ترینیدادوتوباگو همراه بوده، از هر نظر نقاط ضعف و قوت و بازیکنان کلیدی حریف را شناسایی کرده اند و با گوشزد کردن نکات لازم به بازیکنان امیدوارند تا با اجرای برنامه های تاکتیکی طراحی شده بتوانند از سد تیم ازبکستان عبور کنند.

در تیم جوانان ایران مهران باقری در درون دروازه یک مهره کلیدی و قابل اتکا برای تیم کشورمان به شمار می رود که در سه دیدار گذشته نمایش چشمگیری مقابل مهاجمان حریف داشته است.

حامد ملک خانبانان کاپیتان تیم جوانان دیدار بازیکن محوری و طراح برنامه های هجومی تیم کشورمان به شمار می رود که با هدایت مناسب تیم در درون میدان می تواند معادلات را به نفع تیم ایران تغییر دهد.

محمود غلام نژاد هم از دیگر بازیکنان تاثیرگذار در برنامه های هجومی تیم جوانان کشورمان به شمار می رود که “داود رضا سلطانی” سرمربی تیم جوانان برای مسابقه فردا حساب ویژه ای بر روی توانایی های این بازیکن باز کرده است.

در کنار اینها نیمکت غنی و همطح تیم جوانان که از آمادگی بدنی مناسبی برای کمک به تیم اصلی برخوردارند از دیگر ویژگی های تیم کشورمان به شمار می رود که امیدواریها را برای پیروزی بر ازبکستان افزایش داده است.

بهرحال آنچه مشخص است شرایط روحی و روانی برای این مسابقه حساس بسیارتعیین کننده خواهد بود و تیمی که بتواند از این نظر برتری های خود را به حریف تحمیل کند قطعا تیم پیروز میدان خواهد بود.

دیدار تیم واترپلو جوانان کشورمان و ازبکستان ساعت ١۴:٣۰ فردا چهارشنبه به وقت محلی (٩ صبح به وقت تهران) در ورزشگاه چلنج شهر برتث استرالیا برگزار خواهد شد.

image_printپرینت مطلب