حامد خانبانان: ملی‌پوشان واترپلو انگیزه زیادی دارند

ملی‌پوش واترپلو گفت: می خواهیم طلسم صعود به المپیک را با انگیزه بالایی که داریم بشکنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، تیم ملی واترپلو ایران برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا در قزاقستان به مصاف تیم ملی این کشور و تیم‌های چین و کره جنوبی خواهد رفت. شاگردان الکساندر چیریچ تلاش خواهند کرد تا بتوانند طلسم صعود واترپلوی ایران به بازی‌های المپیک را برای نخستین بار بشکنند.

حامد ملک خانبانان در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: اردوهای تیم ملی از اردیبهشت شروع شده و ۹ ماه است که در مراحل مختلف اردویی قرار گرفته‌ایم. تمرینات سنگینی داشتیم و به کشورهای کره جنوبی و سنگاپور رفتیم تا ضمن برگزاری اردوی مشترک با این تیم‌ها دیدارهای دوستانه‌ای هم برگزار کنیم.

وی افزود: در ماه‌های اخیر اردوهای تیم ملی واترپلو به صورت فشرده در تهران برگزار می‌شود و در این میان در بازی‌های لیگ برتر نیز شرکت کردیم. فشار زیادی روی ملی‌پوشان وارد می‌شود ولی برای آنکه بتوانیم به بهترین شرایط برسیم، تمرینات سخت و متفاوت ملی و باشگاهی را تحمل می‌کنیم تا در بهترین شرایط قرار داشته باشیم.

ملی‌پوش واترپلوی ایران خاطرنشان کرد: چهار بازیکن از ترکیب تیم ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا جدا شده‌اند اما شاکله اصلی تیم حفظ شده است. همه تلاش بر این است که با قدرت در رقابت‌های انتخابی شرکت کنیم. ژاپن که به دلیل میزبانی المپیک در بازی‌های انتخابی حضور ندارد و ما باید بتوانیم برابر چین، کره جنوبی و قزاقستان که میزبان رقابت‌هاست برنده شویم تا مسافر المپیک شویم.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود مسابقات از ۲۰ بهمن شروع شود ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا با ۱۰ روز تأخیر آغاز خواهد شد. این تأخیر فرم و سیکل تمرینی ما را دچار اشکال کرد ولی باز هم تلاش می‌کنیم تا در بهترین شرایط از لحاظ آمادگی ذهنی و بدنی قرار داشته باشیم. حریفان در وضعیت مناسبی هستند و تلاش خواهند کرد تا مقابل ما نتیجه بگیرند، پس وظیفه داریم بهتر از بازی‌های آسیایی عمل کنیم.

ملک خانبانان با اشاره به اینکه حضور تیم چین با وجود شیوع ویروس کرونا در بازی‌های گزینشی المپیک قطعی است، تصریح کرد: تیم‌های واترپلوی مردان و زنان چین سه ماه قبل از شیوع ویروس کرونا اردوهای خارجی‌شان را شروع کرده بودند و دوران قرنطینه آنها کامل شده است. هیچ‌کدام از تیم‌های این کشور از رقابت‌های انتخابی خارج نمی‌شود و ما باید روی بازی با تیم چین هم حساب ویژه‌ای کنیم. البته که قزاقستان جدی‌ترین رقیب ما محسوب می‌شود ولی باید بپذیریم که تیم‌های کره جنوبی و چین هم در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

وی افزود: کارهای انگیزشی از سوی روان‌شناس تیم ملی واترپلو روی بازیکنان انجام شده است. می‌خواهیم طلسم صعود به المپیک را بشکنیم. با وجود بدقولی‌هایی که بعد از بازی‌های آسیایی وجود داشت ولی تلاش خواهیم کرد تا در شرایطی مناسب بازی کنیم و افتخار خوبی برای ایران بیافرینیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب